AKTS - Tünelcilikte Çevre Etki Değerlendirmesi
Tünelcilikte Çevre Etki Değerlendirmesi (TU510) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tünelcilikte Çevre Etki Değerlendirmesi | TU510 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere tünelciliğin çevre üzerine etkisinin değerlendirilmesi kabiliyetini kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mühendislik projelerinin çevresel kaliteye etkisini değerlerndiren yöntemler; çevresel kanunlar ve çevresel kalite indeksleri; projenin devamlılığına etkisi olan doğal kaynak sınırlamalara ve çatışmalara yoğunlaşmak; öngörülen çevreye göre problemleri minimize etmek ve projenin uygunluğunu artırabilme yolları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik projeleri ve çevre | İlgili konu ile araştırma |
2 | Çevresel mevzuat ve çevresel kalite indeksleri | İlgili konu ile araştırma |
3 | Çevresel mevzuat ve çevresel kalite indeksleri | İlgili konu ile araştırma |
4 | Tünelcilik projeleri ve çevresel çatışma | İlgili konu ile araştırma |
5 | Çevresel etkiyi minimize etmek | İlgili konu ile araştırma |
6 | Tünelciliğin çevreye katkısı | İlgili konu ile araştırma |
7 | Tünelciliğin çevreye katkısı | İlgili konu ile araştırma |
8 | Çevresel etkiyi nazara alan proje | İlgili konu ile araştırma |
9 | Çevresel etkiyi nazara alan proje | İlgili konu ile araştırma |
10 | Çevresel etkiyi nazara alan proje | İlgili konu ile araştırma |
11 | En iyi tünelcilik ve yeraltı yapıları uygulamaları | İlgili konu ile araştırma |
12 | En iyi tünelcilik ve yeraltı yapıları uygulamaları | İlgili konu ile araştırma |
13 | Çevrenin tünelciliğe etkisi | İlgili konu ile araştırma |
14 | Şehir içinde yapılan tünelciliğin zorlukları | İlgili konu ile araştırma |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Gernot Beer, Technology Innovation in Underground Construction, Graz University of Technology, Austria, 2009. |
---|---|
2. Gernot Beer, Numerical Simulation in Tunneling, Springer, Newyork, 2009. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri tünelcilik ve yeraltı yapıları problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | X | ||||
2 | Tünelcilik ve yeraltı yapıları sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | X | ||||
5 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme ve araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi | X | ||||
7 | Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi | X | ||||
8 | Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi | X | ||||
9 | Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilinci;bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık | X | ||||
10 | Tünelcilik ve yeraltı yapıları ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi | X | ||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |