ECTS - - Yazılım Mühendisliği Tezli Y.Lisans
Zorunlu Bölüm Dersleri
MDES600 - Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri (3 + 0) 5
Titiz, bilimsel araştırma, özellikle tez veya doktora tezleri; literatür taraması; anketler; meta-analizler; deneysel araştırma tasarımı; araştırma sorularının hazırlanması; teori tasarlanması; nitel ve nicel verilerin toplanması ve analiz metotları; geçerlilik; güvenilirlilik; nirengi; bulguların tasarımı; araştırma önerisinin yazılması ve yayın
SE550 - Yazılım Mühendisliği (3 + 0) 5
Yazılım mühendisliğine ve ilgili konulara giriş; yazılım süreç ve proje metrikleri; proje planlama; zamanlama ve takip etme; konfigürasyon yönetimi; yazılım kalite güvence; gereksinim analizi; veri akış diyagramları ve ilgili konular; tasarım kavramları ve yöntemleri; geliştirme; test yöntemleri ve stratejileri; nesneye yönelik kavramlar ve prensip
SE554 - Yazılım Kalite Yönetimi (3 + 0) 5
Yazılım kalite ve güvencesine giriş; yazılım kalite metrikleri; yazılım kalite güvencesi oluşturmak; konfigürasyon yönetimi; yazılım onaylama ve doğrulama; gözden geçirme, denetim ve kontrol; yazılım süreçlerinin geliştirme modelleri; yazılım test stratejileri ve test teknikleri; yazılım süreç geliştirme ve kalite metrikleri üzerine örnek çalışmala
Seçmeli Dersler
CMPE318 - Java Programlama (2 + 2) 5
Java teknolojisi, nesneye yönelik programlama, objeler, sınıflar, modülerlik, sarmalama, çokbiçimlilik, Java öğeleri ve kuraldışı durumlar, atık toplayıcısı, sınıflar, miras ve arayüzler, koleksiyon çerçeve yapısı, girdi/çıktı çerçeve yapısı, grafik arayüz çerçeve yapısı, iş parçacıkları.
CMPE341 - Veritabanı Tasarım ve Yönetimi (3 + 2) 7
Veritabanı sistemleri kavramları, varlık-ilişki (Vİ) ve genişletilmiş varlık-ilişki (GVİ) ile veri modellemesi, ilişkisel veri modelleme, dosya organizasyonu ve indeksleme yapıları, ilişkisel cebir, yapısal sorgulama dili (SQL); veritabanı tasarımı: fonksiyonel bağımlılık ve tablo normalizasyonu, veritabanı yönetimine giriş.
CMPE376 - Bilgisayar Oyunları ve Simulasyon (2 + 2) 5
Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar, tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar, ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları, fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması, temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması, insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması.
CMPE555 - Öneri Sistemlerine Giriş (3 + 0) 5
Öneri sistemlerinin temel kavramları, işbirliğine dayalı filtreleme algoritmaları, içeriğe dayalı öneri algoritmaları, bilgiye dayalı öneri üretme algoritmaları ve karma/hibrit öneri algoritmaları, öneri sistemlerini değerlendirme ölçütleri, kişiselleştirilmiş öneriler oluşturmak için bir öneri sistemi uygulaması geliştirilmesi.
ISE424 - Uzaktan Eğitim ve E-Öğrenme (3 + 0) 5
Uzaktan eğitim ve e-öğrenmenin tanımları, tarihçesi ve kuramları; öğretim tasarımı, uzaktan eğitimde kullanılan araç ve teknolojiler, çoklu ortamdan öğrenme. bilgisayar-destekli işbirlikli öğrenme, öğrenme yönetim sistemleri. yeni gelişmeler ve yönelimler.
ISE554 - E-Devlette BT Stratejileri (3 + 0) 5
e-devletin teorik altyapısı, e-devletin kullanımı: yerel ve global; e-devlet sistemlerinin gerçeklenmesinde teknik ve organizasyonel yaklaşımlar ve sosyoteknolojik metodolojiler; kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar: Zachman, TOGAF, MoDAF ve DoDAF; birlikte çalışabilirlik standartları: yerel profil ile karşılaştırmalı eGIF, EIF,
ISE555 - BT Ekonomisi (3 + 0) 5
Ekonomi ve muhasebenin temelleri; stratejik karar verme; dış kaynak kullanımı; proje değerlendirme teknikleri; BT operasyonel bütçesi: SaaS, fiyatlandırma modelleri; hizmet ekonomisi; maliyet takip ve yönetimi; BT harcamaları ve kadrosuna yönelik gösterge ve ölçümler; performans değerlendirmesi.
ISE563 - Uygulama Yönetimi (3 + 0) 5
Uygulama ve servis yönetimine giriş; servis kalitesi (QoS), ITIL ve COBIT, olay yönetimi; sorun yönetimi; konfigürasyon yönetimi; değişiklik yönetimi; versiyon yönetimi; hizmet yönetimi; mali yönetim; kapasite yönetimi; BT servislerinin devamlılık ve kullanılabilirlik yönetimi; güvenlik yönetimi; uygulama servis sağlayıcıları.
ISE564 - Bilgi Teknolojileri Mimarisi ve Danışmanlığı (3 + 0) 5
İş hedefleri ile bilgi teknolojilerinin girişimlerinin uyumu; verimlilik ve bilgi teknolojileri altyapısının etkinliği; kurumsal mimari; büyük ölçekli yazılım sistemi geliştime; ürün alternatifleri analizi; sistem entegrasyonu; etik ve mesleki gösterim.
SE328 - Algoritma ve Optimizasyon Yöntemleri (3 + 0) 5
Algoritma tasarımı ve analizi; algoritmaların matematiksel karmaşıklığı; master teoremi; azalt-ve-fethet; böl-ve-fethet; dönüştür-ve-fethet, bazı optimizasyon tekniklerine giriş; dinamik programlama; açgözlü tekniği; döngülü iyileştirme; algoritma güç sınırlamaları ile başa çıkma.
SE422 - Veri Bilimine Giriş (3 + 0) 5
Veri bilimi için Python programlama dili, veri elde etme, veri işleme, veri görselleştirme, veri biliminde vektörler ve matrisler, veri bilimi için istatistiksel kavramların incelenmesi, koşullu olasılık, Bayes teoremi, normal dağılım, tahmin, regresyon, sınıflandırma ve kümeleme.
SE427 - Blokzinciri ve Kriptopara Teknolojileri (2 + 2) 5
Giriş. Blokzincirinin Temelleri.Uzlaşma Algoritmaları.Kriptografi Temelleri. Blokzinciri Ağları.Blokzinciri Programlama. Blokzinciri İşlemleri, Madenciliği ve Cüzdanları. Akıllı Sözleşmeler. Kriptoparalar. Blokzinciri Uygulamaları. Yerinden Yönetime Geçiş. Blokzinciri Güvenliği.Yasal Görünüm,Finans ve Ekonomi. Blokzinciri Teknolojilerinin Geleceği
SE544 - Yazılım Mühendisliğinin Bilişsel Yönleri (3 + 0) 5
Bilişsel bilimler ve metodlarına giriş; yazılım mühendisliği ile ilgili bilişsel süreçler (bellek, uzmanlık, dikkat, karar verme ve problem çözme, takımsal biliş); temel deneysel tasarım; yazılım mühendisliğinin bilişsel yönleri üzerine yapılmış örnek araştırmaların incelenmesi.