AKTS - Seminer
Seminer (OZH500) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | OZH500 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Özel Hukuk alanında, yüksek lisans düzeyinde bilimsel bir çalışmanın yapılışı ve yazılı olarak sunulması becerisini geliştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Seminer. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve işleniş usulü | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
2 | Konu seçimi | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
3 | Kaynak taraması | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
4 | Çalışma planı | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
5 | Atıf usulleri | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
6 | Dil kullanımı | şıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
7 | Giriş ve sonuç | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
8 | Konuların dağıtılması | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
9 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
10 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
11 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
12 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
13 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
14 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
15 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
16 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 30 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 17 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Özel hukuk alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Özel hukuk alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslar üstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 45 | 45 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |