AKTS - Siyaset Kuramı
Siyaset Kuramı (KAM503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Kuramı | KAM503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere siyasal düşüncenin ortaya çıkışı, gelişimi ve siyasal ideolojiler hakkında bilgi sağlamaktır. Bunun yanında, farklı akademik altyapılardan gelen yüksek lisans öğrencilerine çağdaş siyasal düşünce ile siyasal ideolojiler arasındaki ilişkiyi temel düzeyde aktarmak dersin ana hedefidir. Bu ders, farklı siyasal ideolojiler hakkında temel bilgileri sağlama ve çağdaş siyaset kuramlarına giriş niteliğindedir. Derste incelenen kuramcılar, günümüz dünyasında yer etmiş olan özgürlük, eşitlik, güç, şiddet, devrim, dönüşüm, demokrasi ve sivil toplum gibi belli başlı kavramları ele almış olan kuramcılardır. Bu derste öğrenciler, siyasi, toplumsal ve psikolojik dünyalar arasındaki bağlantıları anlamaya teşvik edilirler. Dersin sonunda öğrenciler 20. yüzyıldan önce üretilmiş siyasal düşüncenin çağdaş siyasal düşüncenin gelişimi üzerindeki etkisine vâkıf olurlar. Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini kavrarlar. Böylelikle, öğrenciler sosyal ve insanî bilimlerde tarihsel sürekliliğin esas olduğunun farkına varırlar. Söz konusu siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz edebilecek düzeye gelirler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Liberalizm; muhafazakarlık; sosyalizm; İslamcılık; faşizm; totaliterizm; demokrasi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | - |
2 | Faydacılık (I) | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 13- 72. 2.) H. Birsen Hekimoğlu Örs (Der.), 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018), s. 49-114. |
3 | Faydacılık (II) | Kaynak: 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 13- 72. |
4 | Liberal Eşitlik (I) | Kaynak: 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 73- 140. |
5 | Liberal Eşitlik (II) | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 73- 140. |
6 | Ara Sınav | - |
7 | Liberterlik (I) | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 141- 232. |
8 | Liberterlik (II) | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 141- 232. |
9 | Marksizm | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 233- 289. 2.) H. Birsen Hekimoğlu Örs (Der.), 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018), s. 165-252. |
10 | Cemaatçilik | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 291- 393. |
11 | Makale Ödevi Hakkında Bilgilendirme | - |
12 | Yurttaşlık Kuramı | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 395- 452. |
13 | Çokkültürlülük | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 453- 519. |
14 | Feminizm | 1.) Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016), s. 521- 594. 2.) H. Birsen Hekimoğlu Örs (Der.), 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018), s. 415-475. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016). |
---|---|
2. H. Birsen Hekimoğlu Örs (Der.), 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, (İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 60 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | |||||
2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | |||||
3 | Matematiksel modelleme uygulayabilmek | |||||
4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz edebilmek | |||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | |||||
6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilmek ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturabilmek | |||||
7 | Bir araştırma tasarlayabilmek ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilmek | |||||
8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilmek | |||||
9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirebilmek ve önerebilmek | |||||
10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilmek | |||||
11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilmek | |||||
12 | Bağımsız araştırma yapabilmek ve öğrenebilme becerisi edinmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |