AKTS - Sağlık Ekonomisi
Sağlık Ekonomisi (SY505) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık Ekonomisi | SY505 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sağlık ekonomisi sistemi, kavram ve metodolojisinin öğretmeyi, sağlık ekonomisi analizi yapabilmeyi, Türk sağlık ekonomisinin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Sağlık Ekonomisi: Tanımlar ve Kavramlar | |
2 | Sağlık Ekonomisi İçin Gerekli Temel Ekonomik ve İstatistiki Yöntemler | |
3 | Sağlık Hizmetleri Talebi, Tüketici Tercihi ve Bilgi | |
4 | Sağlık Hizmetleri Sunumu, Üretim Fonksiyonu ve Sağlık Hizmetlerinin Sağlık Statüsü Üzerindeki Etkisi | |
5 | Sağlık Hizmetleri Pazarı ve Sağlık Sigortaları | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Sağlık Hizmetleri Pazarı ve Sağlık Çalışanları | |
8 | Sağlık Hizmetleri Pazarı ve Hastaneler | |
9 | Sağlık Hizmetleri Pazarı, Devletin ve Kar Amaçlı Olmayan Kurumların Rolü ve Önemi | |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Maliyet Kavramı ve Maliyet Fonksiyonu | |
11 | Sağlık Hizmetlerinde Önemli Kavramlar: Eşitlik, Hakkaniyet, Erişim, İhtiyaç, Verimlilik | |
12 | Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme Yöntemleri | |
13 | Türkiye ve Diğer Ülkelerde Sağlık Harcamaları ve Gelişimi | |
14 | İlaç Ekonomisi ve Türkiye İlaç Harcamaları, Türkiye Sağlık Ekonomisi Sisteminin İncelenmesi: Arz, Talep, Finansman | |
15 | Genel Sınava Hazırlık | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Sherman Folland, Allen C. Goodman, Miron Stano (1997). The Economics of Health and Health Care. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ. |
---|---|
2. Alistair McGuire, John Henderson, Gavin Mooney (1995). The Economics of Health Care. An Introductroy Text, New York. | |
3. Thomas E. Getzen (1997). Health Economics: Fundamentals and Flow of Funds. John Wiley & Sons, Inc. New York. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | |||||
2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | |||||
3 | Matematiksel modelleme uygulayabilmek | |||||
4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz edebilmek | |||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | |||||
6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilmek ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturabilmek | |||||
7 | Bir araştırma tasarlayabilmek ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilmek | |||||
8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilmek | |||||
9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirebilmek ve önerebilmek | |||||
10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilmek | |||||
11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilmek | |||||
12 | Bağımsız araştırma yapabilmek ve öğrenebilme becerisi edinmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |