AKTS - Sosyal Bilimler için Algoritma Tasarımı ve Analizi
Sosyal Bilimler için Algoritma Tasarımı ve Analizi (ECON551) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimler için Algoritma Tasarımı ve Analizi | ECON551 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, büyük veri özelliği taşıyan farklı veri setleri ile yapılacak uygulamalar ile, büyük veriler ile çalışırken daha hızlı ve daha iyi karar verilebilmesini sağlayan yazılım bazlı uygulamaların anlaşılmasını amaçlamaktadır. Bu yüzden bilgisayar yazılımlarının temeli olan algoritma öğrencilere büyük veri çalışmalarına kolaylık sağlayacak şekilde öğretilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Algoritma analizine genel bir bakış, böl ve fethet algoritmaları, grafikler, dinamik programlama, açgözlü algoritmalar, P ve NP, açgözlü algoritmalar; gelişigüzel algoritmalar; P ve NP; NP-zor problemleri için yaklaşık algoritmalar, NP-zor problemlerinin alt kümeleri için polinom algoritmaları, kısmi tekrarlı fonksiyonlar, hesaplamalar ve çözümü olmayan problemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arama ve Sıralama | Ders Notları |
2 | Böl ve Fethet Algoritmaları | Ders Notları |
3 | Grafikler, Proje Önerileri | Ders Notları |
4 | Dinamik Programlama | Ders Notları |
5 | Dinamik Programlama | Ders Notları |
6 | Açgözlü Algoritmalar | Ders Notları |
7 | Rastgele Algoritmalar | Ders Notları |
8 | P ve NP | Ders Notları |
9 | NP-Zor Problemleriyle Çalışma | Ders Notları |
10 | NP-Zor Problemleriyle Çalışma | Ders Notları |
11 | Kısmi Tekrarlı Fonksiyon | Ders Notları |
12 | Hesaplamalar ve Çözümü Olmayan Problemler | Ders Notları |
13 | Hesaplamalar ve Çözümü Olmayan Problemler, Projelerin Final Sunumu | Ders Notları |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ders Notları/ Lecture notes are available |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 17 | 50 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Matematiksel modelleme uygulayabilmek | X | ||||
4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz edebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | X | ||||
6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilmek ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturabilmek | X | ||||
7 | Bir araştırma tasarlayabilmek ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilmek | X | ||||
8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilmek | X | ||||
9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirebilmek ve önerebilmek | X | ||||
10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilmek | X | ||||
11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilmek | X | ||||
12 | Bağımsız araştırma yapabilmek ve öğrenebilme becerisi edinmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 21 | 21 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 |