AKTS - Maliye Politikası
Maliye Politikası (ECON524) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye Politikası | ECON524 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Aşağıda belirtilen konularda gerekli açıklamaların yapılması söz konusudur: 1. Kamu maliyesi alanında ana kavramlar ve temalar. 2. Kamu iktisadi faaliyetlerinin ana işlevleri, bütçe ve bütçeleme süreci, kamusal mal ve hizmetlerin özellikleri ve etkin sunum modelleri, kamu hizmet üretiminde karar alma yöntemleri, kamu harcamaları, kamu gelirleri ve vergileme, devlet borçlanması, neoliberal küreselleşmenin kamu kesimi ve kamu maliyesi üzerindeki etkileri. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Maliye politikasının tanımı, amaçları, araçları ve sınırları, maliye politikasının etkilerinin ölçülmesi, farklı yaklaşımlara göre maliye politikasının etkinliğinin değerlendirilmesi, maliye politikasının uygulanmasına ilişkin yöntemler, enflasyon, durgunluk ve stagflasyon ile mücadelede kullanılan maliye politikaları, bütçe açığı sorunu ve bu açığ |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu kesimi | Stiglitz, ss.3-25 |
2 | Piyasa etkinliği ve piyasa başarısızlığı | Stiglitz, ss. 56-92 |
3 | Etkinlik ve eşitlik | Stiglitz, ss. 93-124 |
4 | Kamu malları ve kamu tarafından sunulan özel nitelikte mallar | Stiglitz, ss. 127-155 |
5 | Kamu mallarının etkin sunumu | Musgrave and Musgrave, ss. 59-72 |
6 | Dışsallıklar ve çevre | Stiglitz, ss. 214-234 |
7 | Arasınav | |
8 | Kamusal seçim | Stiglitz, ss. 156-185 |
9 | Kamusal üretim ve bürokrasi | Stiglitz, ss. 189-213 |
10 | Vergilemede temel kavramlar | Stiglitz,ss. 451-481 |
11 | Vergi yansıması | Stiglitz, ss.482-510 |
12 | Vergileme ve iktisadi etkinlik | Stiglitz, ss. 518-549 |
13 | Kamu finansmanı ve kamu maliyesinde sürdürebilirlik | Stiglitz, ss. 772-793 |
14 | Türk bütçe sistemi | Konuya ilişkin metinler ve belgeler |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Stiglitz, Joseph E. (2000), Economics of the Public Sector, Third Edition,New York: W.W. Norton & Company, Inc. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Rosen, Harvey S. (2005),Public Finance, Seventh Edition, New York: McGraw-Hill/Irwin |
3. Musgrave, R. A. and Musgrave P.B (1989), Public Finance in Theory and Practice, McGraw_Hill, 5th edition, New York. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Matematiksel modelleme uygulayabilmek | |||||
4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz edebilmek | |||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | X | ||||
6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilmek ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturabilmek | X | ||||
7 | Bir araştırma tasarlayabilmek ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilmek | |||||
8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilmek | |||||
9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirebilmek ve önerebilmek | X | ||||
10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilmek | X | ||||
11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilmek | X | ||||
12 | Bağımsız araştırma yapabilmek ve öğrenebilme becerisi edinmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |