AKTS - Makine Öğrenmesi
Makine Öğrenmesi (ECON555) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makine Öğrenmesi | ECON555 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders makine öğrenmesi istatistiksel örüntü tanıma konularına geniş bir giriş içermektedir ve büyük veri özelliklerine sahip veri yapılarının analizinde daha hızlı karar vermeyi sağlayan yazılım teknolojilerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gözetimli ve gözetimsiz öğrenme, öğrenme teorisi, pekiştirici öğrenme ve uyarlamalı kontrol; Makine öğrenmesi alanındaki; robotik kontrol, veri madenciliği, otonom navigasyon, biyoinformatik, ses tanımlama, metin ve web veri işleme politika ve programlarının değerlendirmesi gibi güncel uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Basit Kavramlar | Ders Notları |
2 | Denetimli Öğrenme Kurulumu. Doğrusal Regresyon. Tartışma Bölümü: Doğrusal Cebir | Ders Notları |
3 | Ağırlıklı En Küçük Kareler. Lojistik Regresyon. Netwon Metodu | Ders Notları |
4 | Algılayıcı. Üstel Aile. Genelleştirilmiş Doğrusal Modeller. Tartışma Bölümü: Olasılık | Ders Notları |
5 | Gaussgil Diskriminant Analizi | Ders Notları |
6 | Saf Bayes. Laplace Yumuşatma. Kernel Metodları Discussion Section: Python | Ders Notları |
7 | SVM. Kerneller | Ders Notları |
8 | Sinir ağı. Tartışma Bölümü: Öğrenme Teorisi | Ders Notları |
9 | Sapma/Varyans. Düzenlileştirme. Özellik / Model seçimi. Tartışma Bölümü: Değerlendirme Metrikleri | Ders Notları |
10 | ML Projeleri için Pratik Öneriler | Ders Notları |
11 | K-ortalamalar. Gaussgil Karışımlar. Beklenti Maksimizasyonu. | Ders Notları |
12 | GMM(EM). Faktör Analizi | Ders Notları |
13 | Temel Bileşenler Analizi. Bağımsız Bileşen Analizi | Ders Notları |
14 | MDP. Bellman Denklemleri. Değer Yineleme ve Politika Yineleme. | Ders Notları |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ders Notlar / Lecture notes available |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Matematiksel modelleme uygulayabilmek | X | ||||
4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz edebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | X | ||||
6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilmek ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturabilmek | X | ||||
7 | Bir araştırma tasarlayabilmek ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilmek | X | ||||
8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilmek | X | ||||
9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirebilmek ve önerebilmek | X | ||||
10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilmek | |||||
11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilmek | X | ||||
12 | Bağımsız araştırma yapabilmek ve öğrenebilme becerisi edinmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 21 | 21 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 |