AKTS - Çok Boyutlu Veri Modelleme
Çok Boyutlu Veri Modelleme (ECON553) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çok Boyutlu Veri Modelleme | ECON553 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere teorik istatistiksel kavramlar hakkında yeterli bilgi verip, R yazılımında programlama yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Bu sayede öğrenciler kendi araştırmalarındaki çok boyutlu istatistiksel analizlerde R programını kullanabilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çok değişkenli istatistik, faktör analizi, temel bileşenler analizi, önyükleme, durum uzayı analizi ve Kalman Filtresi, Markov Zinciri, yumuşak geçiş, frekans bölgesi, fonksiyonal regresyon analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok Değişkenli İstatistikte Bazı Kavramlar | WWSW ve KSS |
2 | Sınıflandırma, Ayrıştırma ve Yakınlık | WWSW ve KSS |
3 | Faktör Analizi ve Temel Bileşenler Analizi | WWSW ve KSS |
4 | Önyükleme | WWSW ve KSS |
5 | Durum Uzayı Analizi ve Kalman Filtresi | WWSW, KSS ve JDH |
6 | Markov Zinciri Modelleri | WWSW, KSS ve JDH |
7 | Yumuşak Geçiş ve Eşik Modelleri | Ders Notları |
8 | Frekans Bölgesi: Fourier Fonksiyonu | WWSW, KSS ve JDH |
9 | Periyodogram | WWSW |
10 | N ve T için Asimptotik Konseptler | JDH |
11 | Ridge Regresyonu ve Lasso Tahmincisi | Ders Notları |
12 | Fonksiyonel Regresyon Analizi | Ders Notları |
13 | Bilgi Birikimli Çok Katmanlı Modeller (IAM) | Ders Notları |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. K. S. Srivastava (2002) Methods of Multivariate Statistics. Wiley Series in probability and statistics |
---|---|
2. W.W.S. Wei (1991) Time Series Analysis: Univariate and Multivariate Methods. Addison Wesley Publishing Company. | |
3. J. D. Hamilton (1994)Time Series Analysis. Princeton University Press |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | |||||
2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek | |||||
3 | Matematiksel modelleme uygulayabilmek | X | ||||
4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz edebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | X | ||||
6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilmek ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturabilmek | X | ||||
7 | Bir araştırma tasarlayabilmek ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilmek | X | ||||
8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilmek | X | ||||
9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirebilmek ve önerebilmek | X | ||||
10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilmek | |||||
11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilmek | X | ||||
12 | Bağımsız araştırma yapabilmek ve öğrenebilme becerisi edinmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 21 | 21 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 |