AKTS - Dünden Bugüne Diplomasi
Dünden Bugüne Diplomasi (UI503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünden Bugüne Diplomasi | UI503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı geçmişle günümüz arasındaki bağlantıyı ortaya koyarak diplomasi tarihinin genel çerçevesini vermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Avrupa?daki siyasi gelişmeler ve ideolojik hareketler, 19. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu içerisindeki reform hareketleri, 1. Dünya Savaşı öncesi Osmanlı İmparatorluğu ve Avrupa arasındaki diplomatik ilişkiler ve 1. Dünya Savaşı?na neden olan gelişmeler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Savaş sonrasında Avrupa'da genel siyasi durum | Palmer, ss. 777-799 |
3 | Birinci Dünya Savaşı sonunda Avrupa | Palmer, ss. 805-822 |
4 | Almanya ve Avrupa İstikrardan Kaosa | Sander, ss.16-32 |
5 | Locarno Dönemi: Göreceli İstikrar | Sander, ss. 32-39 |
6 | 1930'larda Hitler'in iktidara yükselişi | Sander ss. 40-110 |
7 | Hitler'in dış politika amaçları | Sander ss. 40-110 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İkinci Dünya Savaşı'na giden yolda önemli olaylar | Palmer, ss. 777-799 |
10 | İkinci Dünya Savaşı | Palmer, ss. 834-860 |
11 | Savaş Zamanı konferans ve düzenlemeler | Sander, ss. 111-189 |
12 | Soğuk Savaş'ın başlangıcı | Palmer, ss .867-914 |
13 | Soğuk Savaş krizleri | Palmer, ss. 968- 1035 |
14 | Yumuşama Dönemi | Palmer, ss. 968- 1035 |
15 | Soğuk Savaş'ın sona ermesi | Palmer, ss. 1035-1045 |
16 | Revize Haftası |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Palmer, Colton, and Kramer, A History of the Modern World, McGraw-Hill Education, 2013 |
---|---|
2. Oral Sander, Siyasi Tarih, İmge Kitabevi, 2000 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini incelemek. | X | ||||
7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
11 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 55 | 55 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 125 |