AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (UI520) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | UI520 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere sosyal bilimlerin ana prensipleri ve gelişim evreleri hakkında geniş bilgiler verildikten sonra ağırlıklı olarak nitel yöntemler ile uluslararası ilişkiler sahasında araştırma teknikleri becerileri kazandırılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Max Weber`in Sosyal Bilimlerde Yöntem kitabının temelinde bilim felsefesi çerçevesinden sosyal bilimleri incelemesi, Julian Simon`un geliştirmiş olduğu yöntemsel tartışmalar ışığında sosyal bilimlerde yöntem araçları ve araştırma tasarımları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel bir Giriş | Yok |
2 | Bilimsel Devrimlerin Yapısı'na Giriş: Çevirmenin Sunuş Yazısı Üzerine Tartışma | Nilüfer Kuyaş, "Çevirmenin Sunuşu," Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, İstanbul: Kırmızı, 2014, ss. 9-58. |
3 | Tarih ve Olağan Bilim | Kuhn, ss. 59-94. |
4 | Olağan Bilimin Doğası, Bulmaca Çözmek, Paradigmaların Önceliği | Kuhn, ss. 95-130. |
5 | Aykırılık ve Bilimsel Keşiflerin Ortaya Çıkışı, Bunalım ve Bilimsel Kuramların Ortaya Çıkışı | Kuhn, ss. 131-162. |
6 | Bunalıma Gösterilen Tepki, Bilimsel Devrimlerin Doğası ve Zorunluluğu | Kuhn, ss. 163-202. |
7 | Dünya Görüşü Değişikliği olarak Devrimler | Kuhn, ss. 203-231. |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Bilim ve Araştırma, Araştırmanın Boyutları | Neuman Cilt I, ss. 1-74. |
10 | Kuram ve Araştırma, Metodolojinin Anlamları | Neuman, Cilt I, ss. 75-162. |
11 | Literatür Değerlendirmesi ve Etik Kaygılar | Neuman, Cilt I, ss. 163-220. |
12 | Nitel Veri Toplama ve Analiz: Saha Araştırması | Neuman, Cilt II, ss. 540-600. |
13 | Nitel Veri Toplama ve Analiz: Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma | Neuman, Cilt II, ss. 601-657. |
14 | Araştırma Raporunun Yazılması ve Toplumsal Araştırmanın Politikası | Neuman, Cilt II, ss. 706-749. |
15 | Genel Özet | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı. (Çev. Nilüfer Kuyaş). İstanbul: Kırmızı, 2014. |
---|---|
2. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I. (Çev. Sedef Özge) Ankara: Yayın Odası, 2014. | |
3. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt II. (Çev. Sedef Özge) Ankara: Yayın Odası, 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek. | |||||
6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini incelemek. | |||||
7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
11 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 11 | 11 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 188 |