AKTS - Kamu Etiği
Kamu Etiği (KAM531) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu Etiği | KAM531 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı siyasette etiğin sınırlarının netleştirilmesi, örnek olay ve senaryolar üzerinden siyasi etiğin ideal tanımının belirlenmesine katkı sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Siyasetle bağlantılı belli başlı etik konular, siyasette ilkeler, yalan, liyakat, kamu politikası ve kişisel değerler, para ve etkisi; etik bağlamında siyasetin kurumsal olan yanıyla ilişkili konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Tanışma | - |
2 | Spinoza Düşüncesine Genel Giriş | Steven Nadler, Spinoza: Bir Yaşam (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013). |
3 | Ethica (I) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). |
4 | Ethica (II) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
5 | Ethica (III) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
6 | Ethica (IV) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
7 | Makale Yazımı Hakkında Bilgilendirme ve Genel Kurallar | Derste dağıtılacak olan yönerge. |
8 | Tractatus-Theologico Politicus (I) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016) |
9 | Tractatus-Theologico Politicus (II) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). |
10 | Tractatus-Theologico Politicus (III) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). |
11 | Tractatus-Theologico Politicus (IV) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). |
12 | Öğrenci sunumları | - |
13 | Öğrenci sunumları | - |
14 | Dersin kısa özeti | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017) |
---|---|
2. Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016) | |
3. Steven Nadler, Spinoza: Bir Yaşam (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | |||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | |||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |