AKTS - Türkiye`nin Siyasi Yapısı
Türkiye`nin Siyasi Yapısı (KAM519) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye`nin Siyasi Yapısı | KAM519 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, Osmanlı mirası, Cumhuriyetin kurulması, Türkiye Cumhuriyeti’nin yaşadığı siyasal, toplumsal ve ekonomik değişimleri tarihsel örünütü içinde ele alır. Türkiye’nin kuruluşundan bugüne, varolan ve zaman içinde evrilen temel siyasal özellikleri incelenir. Türkiye’nin siyasal yapısı; toplumsal sınıflar, katmanlar, etnik gruplar, askeri ve sivil bürokrasi arasındaki ilişkiler göz önünde bulundurularak ele alınır. Öğrencilerin, Türkiye’nin belli başlı siyasi meseleleri, olayları, kurumları ve süreçleri ile ilgili çözümleyici bir bakış açısı geliştirmesi beklenir. Dersin amacı Türkiye’de siyasal analiz yapabilmek için gerekli temel bilgileri kazandırmaktır. Türkiye’nin yakın geçmişini inceleyerek, güncel durum ile ilgili bilimsel yaklaşımlar üretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toplumsal sınıflar ve katmanlar; etnik gruplar; askeri ve sivil bürokrasi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. | - |
2 | Osmanlı mirası. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
3 | Ulusal mücadele ve Cumhuriyet'in İlanı (1919-1923). | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
4 | Tek partili dönemde siyasal yaşam, toplum ve ekonomi (1923-1945). | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
5 | Çok partili sisteme geçiş ve demokrat parti dönemi (1945-1960). | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
6 | 1960 askeri müdahalesi. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
7 | 1961 Anayasası ve ideolojiler (1960'lar). | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
8 | 1971 Darbesi, siyasal ve sosyal hayat (1970'ler). | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
9 | 1980 Darbesi. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
10 | Siyasal ve ekonomik yeniden yapılanma (1980'ler). | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
11 | 1990'lar ve 28 Şubat Süreci. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
12 | Siyasal İslam ve laiklik. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
13 | Avrupa Birliği süreci ve demokratikleşme. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
14 | Türkiye’nin bugünü ve yarını. | Ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ahmad, F. (2002) Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları. |
---|---|
2. Zurcher, E. J. (2008) Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İletişim. | |
3. Heper, M. (2015) Türkiye’de Devlet Geleneği. Ankara: Doğu Batı Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | |||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | |||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |