AKTS - Bilim Felsefesi

Bilim Felsefesi (KAM516) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilim Felsefesi KAM516 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Korhan Mühürcüoğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bilim Felsefesi dersinin amacı bilimsel gelişmelerin içinde gerçekleştiği paradigmaları incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimsel düşüncenin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Politik güç dengelerini bilim tarihi perspektifinden açıklar.
  • Bilimsel düşüncenin gelişiminin, Avrupa toplumları ve Avrupa dışı toplumlar arasındaki politik ilişkiyi ne şekilde değiştirdiğini açıklar.
Dersin İçeriği Bilimin temel kurumları; bilim-iktidar ilişkisi; bilim tarihi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş -
2 Bilimsel Düşünce Hakkında Genel Tartışmalar Ernst Cassirer, The Philosophy of the Enlightenment (Princeton: Princeton University Press, 2009).
3 İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (I) Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014).
4 İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (II) Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014).
5 İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (III) Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014).
6 Makale Yazımı Hakkında Bilgilendirme -
7 Bilimsel Düşünüş ve Kolonyalizm (I) Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press).
8 Bilimsel Düşünüş ve Kolonyalizm (II) Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press).
9 Batı ve Diğerleri Pankaj Mishra, From the Ruins of Empire (London: Penguin Books, 2012).
10 Alternatif Moderniteler Avner Wishnitzer, Reading Clock, Alla Turca: Time and Society in the Late Ottoman Empire (Chicago: Chicago University Press, 2015).
11 Makale Ödevi Hakkında Bilgilendirme -
12 Sunumlar -
13 Sunumlar -
14 Genel Değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ernst Cassirer, The Philosophy of the Enlightenment (Princeton: Princeton University Press, 2009).
2. Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014).
3. Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press).
4. Pankaj Mishra, From the Ruins of Empire (London: Penguin Books, 2012).
5. Avner Wishnitzer, Reading Clock, Alla Turca: Time and Society in the Late Ottoman Empire (Chicago: Chicago University Press, 2015).

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 60
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 16 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak
2 Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak.
3 Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak.
4 Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak.
5 Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak.
6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek.
7 Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek
8 Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek
9 Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek
10 Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak.
11 Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 12 12
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 30 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 126