AKTS - Balkanların Tarihi ve Siyaseti

Balkanların Tarihi ve Siyaseti (IR507) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Balkanların Tarihi ve Siyaseti IR507 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şükrü Sina Gürel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı yüksek lisans seviyesinde öğrencilere Balkanlar bölgesinin siyasi oluşum süreci hakkında bilgi vermek ve bu alanda öğrencilerin akademik bir görüş edinmesini sağlamaktır. Dersin sonunda öğrenciler bölge içindeki devletler arası ilişkileri, bölgenin küresel politikadaki büyük güçler için öneminin sebeplerini ve bölge ülkeleriyle Türkiye arasındaki ilişkileri anlayabilecek ve bölge siyasi gelişmelerinde çözümleme yapabilmek için yeterli bilgiye sahip olacaklardır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Balkanların jeopolitik öneminin farkına varma.
  • Ders materyallerini en verimli şekilde kullanma
  • Balkanlarda meydana gelen benzer siyasi gelişmeleri kavramsallaştırma
Dersin İçeriği Balkanlar`ın 20. yüzyıl tarihi ve siyasi gelişmeleri, Balkanlar`da siyasi ve ekonomik bunalımların doğurduğu etnik sorunlar, yeni ulus-devletlerin oluşumları, Yugoslavya`nın bölünüşü ile başlayan farklı politik oluşumlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Yugoslavya Oluşumunun Sebepleri Crampton, ss. 1-26, 113-146
3 Soğuk Savaş Yıllarında Balkanlar Crampton, ss. 107-225
4 Yugoslavya'nın Bölünmesi Crampton, ss. 239-270
5 Yugoslavia Bölünmesinin Başlangıcı: Slovenya ve Hırvatistan Savaşları Crampton, ss. 247-254
6 Bosna'da Savaş ve Barış Crampton, ss.244-245, 285-289
7 Ara Sınav
8 Kosova Sorunu Crampton, ss. 240-241, 270-283
9 Balkanlarda Arnavutluk Konusu Crampton, ss. 295-308
10 Yunan-Makedonya Çatışması Crampton, ss. 293-299, 335-343
11 Genel anlamda Makedonya Sorunu Crampton, ss.293-299
12 Balkanlarda Yunan Politikası Crampton, ss. 335-343
13 Bulgaristan'ın Geçiş Dönemi Crampton, ss. 308-324
14 Romanya'nın Geçiş Dönemi Crampton, ss. 324-335
15 AB Genişlemesi ve Balkanlarda NATO'nun Varoluşu
16 Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Crampton, R.J., The Balkans Since the Second World War, Pearson Education Limited, 2002

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. X
3 Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. X
4 Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. X
5 Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. X
6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. X
7 Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek X
8 Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek X
9 Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek X
10 Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. X
11 Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. X
12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125