AKTS - Seminer
Seminer (IR500) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | IR500 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin belirli bir konuda bağımsız araştırma yapabilmelerini desteklemek ve tezleri için araştırma önerisi oluşturabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini tanıtarak kendi araştırmalarında kullanmalarını yardımcı olmaktır. Bu hedefle derste araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarını yorumlama konuları gözden geçirilecek ve çeşitli araştırma yöntemleri incelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarını yorumlama konuları; çeşitli araştırma yöntemleri, öğrencilerin derste kendi seçtikleri bir konuda (yazmayı planladıkları tezleri veya bitirme projeleri) araştırma önerisi hazırlamaları ve yaklaşık 20-30 dakika ile sınırlı olarak sunma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş: Araştırma Projesine Başlama, Plan Yapma, araştırmanın değeri, neden araştırmak ve neden yazmak soruları? | Derste Okuma: Booth, Colomb ve Williams, ss. 1-11. |
2 | Okura bağlanmak: araştırmacılar arasında iletişim, yazarlar, okuyucular ve sosyal rolleri, okuyucular ve ortak problemleri, yazarlar ve ortak problemleri | Booth, Colomb ve Williams, ss. 12-27. |
3 | Bilim ve Bilimsel Araştırma | Bhattacherjee, Bölüm 1, ss. 1-8. |
4 | Projeyi Planlamak: başlıktan sorulara geçiş, | Booth, Colomb ve Williams, ss. 29-47. |
5 | Sorulardan Problemlere Geçiş, Problemlerden Kaynaklara İniş | Booth, Colomb ve Williams, ss. 48-72. |
6 | Kaynakları Kullanmak | Booth, Colomb ve Williams, ss. 73-84. |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Argümanlar, Taslaklaştırma ve Tartışma, İyi Argüman Hazırlanması, İddialar ve Deliller | Booth, Colomb ve Williams, ss. 85-110. |
9 | Araştırma Süreci | Bhattacherjee, Bölüm 3, ss. 17-24. |
10 | Nedensellik | Booth, Colomb ve Williams, ss. 111-131. |
11 | Nitelikler | Booth, Colomb ve Williams, ss. 132-148. |
12 | Yeniden Planlama: Taslağa Hazırlık, Taslaklaştırma ve Tashih | Booth, Colomb ve Williams, ss. 149-174. |
13 | Delillerin/kanıtların görsel sunumu | Booth, Colomb ve Williams, ss. 175-200. |
14 | Yapıyı ve argümanı gözden geçirmek | Booth, Colomb ve Williams, ss. 201-214. |
15 | Araştırma Ahlakı | Booth, Colomb ve Williams, ss. 255-258. |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Anol Bhattacherjee, Social Science Research: Principles, Methods and Practices. Tampa: USF, 2012. |
---|---|
2. Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb and Joseph M. Williams, The Craft of Research.Chicago: The University of Chicago Press, 1995. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | X | ||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |