Seminer (IR500) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer IR500 1. Dönem 0 0 0 0 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Özgün Tursun
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin belirli bir konuda bağımsız araştırma yapabilmelerini desteklemek ve tezleri için araştırma önerisi oluşturabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini tanıtarak kendi araştırmalarında kullanmalarını yardımcı olmaktır. Bu hedefle derste araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarını yorumlama konuları gözden geçirilecek ve çeşitli araştırma yöntemleri incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencileri bilimsel araştırma safhaları ile aşina etmek
  • Araştırmaların doğru raporlandırılmasının tekniklerini öğretmek
  • Öğrencilerin araştırma tasarım becerilerini geliştirmek
  • Öğrencilerin tez aşaması ve/veya proje çalışması öncesi araştırma önerilerini hazırlamalarına eşlik etmek
Dersin İçeriği Araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarını yorumlama konuları; çeşitli araştırma yöntemleri, öğrencilerin derste kendi seçtikleri bir konuda (yazmayı planladıkları tezleri veya bitirme projeleri) araştırma önerisi hazırlamaları ve yaklaşık 20-30 dakika ile sınırlı olarak sunma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş: Araştırma Projesine Başlama, Plan Yapma, araştırmanın değeri, neden araştırmak ve neden yazmak soruları? Derste Okuma: Booth, Colomb ve Williams, ss. 1-11.
2 Okura bağlanmak: araştırmacılar arasında iletişim, yazarlar, okuyucular ve sosyal rolleri, okuyucular ve ortak problemleri, yazarlar ve ortak problemleri Booth, Colomb ve Williams, ss. 12-27.
3 Bilim ve Bilimsel Araştırma Bhattacherjee, Bölüm 1, ss. 1-8.
4 Projeyi Planlamak: başlıktan sorulara geçiş, Booth, Colomb ve Williams, ss. 29-47.
5 Sorulardan Problemlere Geçiş, Problemlerden Kaynaklara İniş Booth, Colomb ve Williams, ss. 48-72.
6 Kaynakları Kullanmak Booth, Colomb ve Williams, ss. 73-84.
7 Ara Sınav Yok
8 Argümanlar, Taslaklaştırma ve Tartışma, İyi Argüman Hazırlanması, İddialar ve Deliller Booth, Colomb ve Williams, ss. 85-110.
9 Araştırma Süreci Bhattacherjee, Bölüm 3, ss. 17-24.
10 Nedensellik Booth, Colomb ve Williams, ss. 111-131.
11 Nitelikler Booth, Colomb ve Williams, ss. 132-148.
12 Yeniden Planlama: Taslağa Hazırlık, Taslaklaştırma ve Tashih Booth, Colomb ve Williams, ss. 149-174.
13 Delillerin/kanıtların görsel sunumu Booth, Colomb ve Williams, ss. 175-200.
14 Yapıyı ve argümanı gözden geçirmek Booth, Colomb ve Williams, ss. 201-214.
15 Araştırma Ahlakı Booth, Colomb ve Williams, ss. 255-258.
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Anol Bhattacherjee, Social Science Research: Principles, Methods and Practices. Tampa: USF, 2012.
2. Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb and Joseph M. Williams, The Craft of Research.Chicago: The University of Chicago Press, 1995.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. X
3 Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. X
4 Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. X
5 Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. X
6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. X
7 Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek X
8 Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek X
9 Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek X
10 Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. X
11 Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. X
12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125