AKTS - Pazarlama Yönetimi
Pazarlama Yönetimi (MBA502) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Yönetimi | MBA502 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Pazarlama ve pazarlama yönetimi ilke ve yöntemlerinin öğrenilmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Yönetimine Giriş | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
2 | Pazarlama Yönetimi tanım ve genel kavramlar | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
3 | İşletme ve Pazarlama Çevresi,Pazarlama stratejisi | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
4 | Pazarlama Stratejisi | İlgili bölüm |
5 | Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
6 | Pazar türleri ve tüketici davranışı | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
7 | Uluslararası pazarlama | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ürün yönetimi | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
10 | Yeni ürün tasarımı ve marka yönetimi | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
11 | Fiyatlandırma | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
12 | Dağıtım Kanalları Kararları | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
13 | Perakendecilik ve Kişisel Satış | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
14 | Pazarlama İletişimi Kararları | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
15 | Veritabanı pazarlaması, İçerik pazarlama, Sosyal Medya pazarlaması | Ders kitabı- ilgili sayfalar |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Eser, Z., Korkmaz, S. , (2011) Pazarlama: Kavramlar- İlkeler- Kararlar. Siyasal Kitabevi |
---|---|
2. Principles of Marketing, Philip Kotler & Gary Armstrong, Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 15 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | |||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | |||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 128 |