AKTS - Yazılım Üretimi
Yazılım Üretimi (SE460) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım Üretimi | SE460 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir yazılım üretimi kodlama, hata ayıklama, doğrulama, birim testi, entegrasyon testini içeren tüm yazılım geliştirme sürecini ve bu süreçte dikkat edilmesi gereken ölçevler ve bileşenlerin anlatılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yazılım üretimi temelleri, yazılım karmaşıklığı, yazılım üretim yönetimi, yazılım üretim modelleri, yazılım üretim planlama, yazılım ölçme, yazılım üretim dilleri, yazılım testleri, yeniden kullanma, doğrulama, uluslararası standartlar, yazılım kalite yönetimi, entegrasyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılım Karmaşıklığı | Bölüm 1, 2,3, diğer kaynaklar 9 |
2 | Yazılımda Değişiklik İhtiyacını Tahmin Etme | Bölüm 1, 2,3, diğer kaynaklar 9 |
3 | Yazılım Doğrulama | Bölüm 1, 2,3, diğer kaynaklar 9 |
4 | Yazılım Üretiminde Kullanılan Standartlar | Diğer kaynaklar 1 |
5 | Yazılım Üretimi Modelleri | Diğer kaynaklar 1 |
6 | Yazılım Üretimi Yönetimi | Bölüm 12 |
7 | Yazılım Üretimi Planlaması | Bölüm 15 |
8 | Yazılım Üretimi Ölçme | Diğer kaynaklar 9 |
9 | Yazılım Tasarımı | Bölüm 17 |
10 | Yazılım Dilleri | Bölüm 16 |
11 | Kodlama | Bölüm 16 |
12 | Test | Bölüm 18 |
13 | Yeniden kullanma | Diğer kaynaklar 9 |
14 | Yazılım Kalite Yönetimi | Diğer kaynaklar 9 |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Extreme Programming Explained: Embrace Change, K. Beck, Addison-Wesley, 1999, Chap. 10, 12, 15, 16-18, 21 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Sommerville, Software Engineering, seventh ed., Addison-Wesley, 2005 |
3. J. Bentley, Programming Pearls, second ed., Addison-Wesley, 2000, Chap. 2-4, 6-11, 13, 14, pp. 175-176 | |
4. Hunt and D. Thomas, The Pragmatic Programmer, Addison-Wesley, 2000, Chap. 7, 8 12, 14-21, 23, 33, 34, 36-40, 42, 43 | |
5. IEEE Std 1517-1999, IEEE Standard for Information Technology-Software Life Cycle Processes- Reuse Processes, IEEE, 1999 | |
6. IEEE/EIA 12207.0-1996//ISO/IEC12207:1995, Industry Implementation of Int. Std. ISO/IEC 12207:95, Standard for Information Technology- Software Life Cycle Processes, IEEE, 1996 | |
7. B.W. Kernighan and R. Pike, The Practice of Programming, Addison-Wesley, 1999, Chap. 2, 3, 5, 6, 9 | |
8. S. Maguire, Writing Solid Code: Microsoft’s Techniques for Developing Bug-Free C Software, Microsoft Press, 1993, Chap. 2-7. | |
9. S. McConnell, Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction, Microsoft Press, second ed., 2004 | |
10. A Software Engineering Body of Knowledge, Thomas B. Hilburn, Iraj Hirmanpour, Soheil Khajenoori, Richard Turner, Abir Quasem; Latest Edition., 2004 | |
11. Object-Oriented Software Construction (Book/CD-ROM), 2nd Edition, By Bertrand Meyer, Published by Prentice Hall PTR, 2000 | |
12. An Introduction to Programming and Object Oriented Design Using Java, by Jaime Niño, Frederick A. Hosch, J. Nino, F. Hosch, 2003 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | ||||
11 | Yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | X | ||||
13 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | |||||
14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
15 | Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||
17 | Yazılım alternatiflerini irdeleyerek bilgisayar tabanlı sistemlerin modellenmesi ve tasarımında, algoritma prensiplerini, matematiksel temelleri ve bilgisayar bilimleri teorisini uygulama becerisi. | X | ||||
18 | Yazılım sistemlerinin analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 |