AKTS - Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler
Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler (SE470) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler | SE470 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı her bir çevik geliştirme yöntemi hakkında temel prensipleri ve uygulamaları öğretmektir. Başta Scrum ve Uç programlama (XP) olmak üzere çeşitli çevik yöntemler anlatılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çevik yöntemlere giriş, eXtreme programlama (XP), Lean, Scrum, Crystal, Feature-driven Development (FDD), Kanban, dinamik sistemler geliştime yöntemi (DSDM), çevik yazılım yöntemlerinde mimari ve tasarım konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevik Geliştirme Yöntemlerine Giriş | Ders notları |
2 | Çevik Geliştirme Yöntemlerine Giriş | Ders notları |
3 | eXtreme Programlama (XP) | Ders notları |
4 | eXtreme Programlama (XP) | Ders notları |
5 | Scrum – Giriş, Keşik ve Planlama | Ders notları |
6 | Crystal Yöntemler | Ders notları |
7 | Ara Sınavı | |
8 | Açık ve Çevik Birleşik Süreç | Ders notları |
9 | Açık ve Çevik Birleşik Süreç | Ders notları |
10 | Teste Dayalı Geliştirme | Ders notları |
11 | Özelliğe Dayalı Geliştime ve and Kanban | Ders notları |
12 | Cılız Geliştimede Mimari ve Tasarım Konuları | Ders notları |
13 | Dinamik Sistemler Geliştime Yöntemi (DSDM) | Ders notları |
14 | Kuruluş Çevikliği, Takım Dinamiği ve İşbirliği | Ders notları |
15 | Kuruluş Çevikliği, Takım Dinamiği ve İşbirliği | Ders notları |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
17 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Course Notes and online resources will be provided |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Agile Software Development Ecosystems by Jim Highsmith, Addison-Wesley 2002, ISBN 0201760436 |
3. The Art of Agile Development" by James Shore and Shane Warden, O'Reilly Media; 1 edition (November 2, 2007)- ISBN-10: 0596527675 | |
4. "Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum" by Mike Cohn, Addison-Wesley Professional; 1 edition (November 5, 2009), ISBN-10: 0321579364 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |||||
11 | Yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | X | ||||
13 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | |||||
14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
15 | Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | |||||
16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||
17 | Yazılım alternatiflerini irdeleyerek bilgisayar tabanlı sistemlerin modellenmesi ve tasarımında, algoritma prensiplerini, matematiksel temelleri ve bilgisayar bilimleri teorisini uygulama becerisi. | |||||
18 | Yazılım sistemlerinin analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesinde mühendislik yaklaşımlarını uygulama becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 |