AKTS - Çok Erkinli Sistemler

Çok Erkinli Sistemler (CMPE562) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çok Erkinli Sistemler CMPE562 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli Dersleri
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Erkin ve çok erkinli sistemlere ilişkin kavramları ve bunların uygulamalarını tanıtmak ve bunlara ilişkin temel tasarım konularını öğretmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Erkin kavramını anlamak.Erkin ve diğer yazılımı paradigmalarını anlamak.
  • Erkin geliştirmeye yönelik yaklaşımları öğrenmek.
  • Erkin topluluklarının problem çözmek amacıyla nasıl iletişim kurabileceklerini, işbirliği yapabileceklerini, müzakere edip koordine olabileceklerini öğrenmek.
  • Çok erkinli sistemleri tasarlama ve geliştirme
Dersin İçeriği Erkin paradigması, soyut erkin mimarileri, akıllı erkinlerin tasarımı, erkin işbirliği, ihale sistemleri, müzakere, tartışma, etkileşim dilleri ve protokolleri, dağıtık problem çözme, koordinasyon, çok erkinli sistem uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ana ders kitabı Bölüm 1
2 Akıllı erkinler Ana ders kitabı Bölüm 2
3 Akıllı erkinler Ana ders kitabı Bölüm 2
4 Tümdengelimli usavurma erkinleri Ana ders kitabı Bölüm 3
5 Pratik usavurma erkinleri Ana ders kitabı Bölüm 4
6 Tepkisel ve Hibrid Erkinler Ana ders kitabı Bölüm 5
7 Çoklu erkin etkileşimleri Ana ders kitabı Bölüm 6
8 Çoklu erkin etkileşimleri Ana ders kitabı Bölüm 6
9 Anlaşmalara ulaşma Ana ders kitabı Bölüm 7
10 Anlaşmalara ulaşma Ana ders kitabı Bölüm 7
11 İletişim Ana ders kitabı Bölüm 8
12 Birlikte çalışma Ana ders kitabı Bölüm 9
13 Metodolojiler Ana ders kitabı Bölüm 10
14 Uygulamalar Ana ders kitabı Bölüm 11
15 Gözden geçirme
16 Gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. An Introduction to MultiAgent Systems, Wooldridge, M., John Wiley & Sons, 2002, ISBN: 047149691X.
Diğer Kaynaklar 2. G.Weiss, Multi-Agent Systems, The MIT Press, 1999.
3. Readings in Agents, Singh, M. and Huhns, M., Morgan-Kaufmann Publishers, 1997.
4. Ferber, J., Multi-Agent Systems: An Introduction to Distributed Artificial Intelligence, Ferber, J., Addison-Wesley, 1999, ISBN: 0-201-36048-9
5. Shoham, Y. and Leyton-Brown, Kevin, Multiagent Systems: Algorithmic, Game–Theoretic and Logical Foundations, Cambridge University Press, 2009.
6. Shoham, Y. and Leyton-Brown, Kevin, Essentials of Game Theory, Morgan and Claypool, 2008.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yazılım mühendisliği araştırma alanında en gelişmiş teknoloji ve literatürü kavrama X
2 Yazılım mühendisliğinde dünya çapında araştırma yapma ve bu alanda en iyi konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi
3 Yazılım mühendisliğinde sayısal ve niteliksel çalışmalar yürütebilme
4 Yazılım mühendisliği alanında akademik çevre ve endüstri arasında köprü kurabilmek için gerekli becerileri edinme ve gerçek dünyada karşılaşılan problemleri çözmek için yazılım mühendisliği yaklaşımlarını geliştirme ve uygulama X
5 Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya yazılım mühendisliği alanına proje geliştirme becerisi X
6 Yazılım mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci
7 Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; yazılım mühendisliği uygulamaları standartları ve yöntemleri için uluslararası mükemmellik standartlarının bilinmesi X
8 Karar alırken, Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
9 Yazılım mühendisliği uygulamaları için mükemmellik standardını geliştirmek, benimsemek ve sürdürülebilir kullanımını desteklemek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 7 7
Projeler 1 10 10
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 127