AKTS - Avrupa Kültürü ve Kurumları
Avrupa Kültürü ve Kurumları (ETI209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Kültürü ve Kurumları | ETI209 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrenciyi Batı Medeniyeti’nin temelleri ve tarihi ile tanıştırmak için düzenlenmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa kültürü hakkında daha usta ve tutarlı çeviriler üretmelerini sağlayacak olan belirleyici noktaları bulmaktır, zira çeviri eylemi söz konusu kültürleri daha derin anlamayı gerekli kılar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Antik dönemden 21 inci yüzyıla Avrupa kültürü ve tarihinin gelişimi; demokrasi, insan hakları, Aydınlanma, Rönesans ve Reform gibi kavramlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders programı, şartlar, derse giriş ve dersin amacı | Ders Programı |
2 | Eski Yakın Doğu; Yunan Medeniyeti; Helenler | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
3 | Roma Cumhuriyeti; Roma İmparatorluğu, Ortaçağ Dünyasının Ortaya Çıkışı | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
4 | Erken Ortaçağ’da Avrupa Medeniyeti; 1000-1300 yıllarında Avrupa Toplumunun Düzelmesi ve Gelişmesi; Krallıkların Yükselişi ve Kilise Gücünün Büyümesi | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
5 | Geç Orta Çağ; Rönesans; 16. Yüzyılda Reform ve Dini Savaşlar | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
6 | Avrupa ve Dünya: Keşifler; Devlet Kuruluşu ve ve 17. Yüzyılda Düzen Arayışı; Bilimsel Devrim ve Modern Bilimin Doğuşu | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
7 | 18. yüzyıl (Aydınlanma, Avrupa Devletleri, Uluslararası Savaşlar ve Sosyal Değişim); Fransız Devrimi ve Napolyon | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanayi Devrimi ve bunun Avrupa Toplumu’na Etkisi; Tepki, Devrim ve Romantizm | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
10 | Milliyetçilik ve Realizm; İlerleme Çağında Kitle Toplumu | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
11 | Modernlik, Endişe ve Emperyalizm Çağı; 1. Dünya Savaşı | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
12 | İki Dünya Savaşı arası Avrupa; 2. Dünya Savaşı | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
13 | Soğuk Savaş; Protesto ve Durgunluk | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
14 | Evrensel Çağda Batı Dünyası | Spielvogel, J. J., Western Civilization |
15 | Dönemin değerlendirmesi | Öğretim elemanının vereceği notlar |
16 | Genel sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Western Civilization; J.J. Spielvogel, 2012. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Europe: A Cultural History; P. Rietbergen, 1996. |
3. Western Civilization: A History of European Society; S. C. Hause & W. Maltby, 2005. | |
4. Western Civilization: Ideas, Politics, and Society; Perry, Chase, Jacob, Jacob, Von Laue, 2009. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 21 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
3 | Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; simultane kabin donanımlarını etkin kullanma becerisi. | X | ||||
4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi | X | ||||
5 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; İngilizce’de akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık. | X | ||||
11 | Mütercim Tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |