AKTS - Devrim Siyaseti
Devrim Siyaseti (KAM605) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Devrim Siyaseti | KAM605 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste toplumu radikal bir şekilde yeniden kuran siyasal devrimleri anlamak üzere geliştirilmiş temel yaklaşımlar incelenecektir. Bu yaklaşımlar ışığında Fransız, Amerikan, Rus ve Türk devrimleri gibi örnekler doğuşları, amaçları ve siyasal ve toplumsal sonuçları açısından tartışılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Devrim teorileri; Fransız Devrimi; Amerikan Devrimi; Rus Devrimi; Türk Devrimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriğinin ve Gerekliliklerinin Anlatılması | |
2 | Devrim Kavramı | |
3 | Devrim ve Reform | |
4 | Marksist Devrim Kuramı (I) | |
5 | Marksist Devrim Kuramı (II) | |
6 | Devrim: Rusya | |
7 | Post-Marksizm ve Devrim | |
8 | Yapısal Devrim Kuramı (I) | |
9 | Yapısal Devrim Kuramı (II) | |
10 | Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Foucault | |
11 | Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Hardt ve Negri | |
12 | Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Laclau | |
13 | Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Ranciere | |
14 | Dönem Projesi Sunum ve Tartışmaları (I) | |
15 | Dönem Projesi Sunum ve Tartışmaları (II) |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Skocpol, States and Social Revolutions. New York: Cambridge University Press, 1979. |
---|---|
2. Jack Goldstone, ed., Revolutions: Theoretical, Comparative and Historical Studies, 3rd. ed. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage, 2008. | |
3. Stephen Walt, Revolution and War. Ithaca, NY: Cornell University Press, 1996. | |
4. Charles Tilly and Sidney Tarrow, Contentious Politics. Boulder, CO: Paradigm, 2007. | |
5. Edward Acton, ed. Critical Companion to the Russian Revolution. Edited by. Bloomsbury, 2001. | |
6. Karl Marx, On the Jewish Question | |
7. Karl Marx, Economic and Philosophic Manuscripts of 1844 | |
8. Karl Marx, The German Ideology | |
9. Friedrich Engels, Letters on Historical Materialism | |
10. Karl Marx, On Imperialism in India | |
11. Karl Marx, Manifesto of the Communist | |
12. Lenin, State and Revolution | |
13. Gramsci, Prison Notebooks | |
14. Michel Foucault, Panopticism | |
15. Michel Foucault, Truth and Power | |
16. Chantal Mouffe, Democratic Paradox | |
17. Ernesto Laclau and Chantal Mouffe, Hegemony and Socialist Strategy | |
18. Ernesto Laclau, New Reflections on the revolutions of Our Time | |
19. Jacques Rancière, Hatred of Democracy | |
20. Micheal Hardt and Antonio Negri, Empire |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 14 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 35 |
Sunum | 1 | 16 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesi. | X | ||||
2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel, sosyoloji, antropoloji, tarih vb. disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirilmesi. | X | ||||
3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesi. | X | ||||
4 | Edinilen teorik ve metodolojik, disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi. | X | ||||
5 | Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 127 |