AKTS - Modern, Modernite ve Modernleşme
Modern, Modernite ve Modernleşme (KAM625) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Modern, Modernite ve Modernleşme | KAM625 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu seçmeli doktora dersinin amacı, modern kavramını tarihsel gelişim süreci içerisinde (hem Batılı hem Batılı olmayan toplumlara referansla) incelemek ve öğrencinin modern kavramı üzerine detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modern, modernite ve modernleşme gibi kavramların tarihsel gelişim süreci içerisinde (hem Batılı hem Batılı olmayan toplumlara referansla) siyasal, sosyolojik ve kültürel açılardan incelenmesi ve mevcut literatürdeki tartışmaların teorik perspektiften ele alınması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Modern Kavramı Üzerine Genel Bir Değerlendirme (I) | Charles Baudelaire, The Painter of Modern Life and Other Essays (New York: Phaidon, 1995). |
3 | Modern Kavramı Üzerine Genel Bir Değerlendirme (II) | 1.) Marshall Berman, All That Is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity (London: Verso, 2010). 2.) Zygmunt Bauman, Liquid Times: Living in an Age of Uncertainty (Cambridge: Polity Press, 2006). |
4 | Rönesans ve Birey Kavramı | Jacob Burckhardt, The Civilization of the Renaissance in Italy (New York: Phaidon, 1995). |
5 | Erken Aydınlanma Dönemi ve Sekülerizm | Benedict de Spinoza, Theological-Political Treatise (Cambridge: Cambridge University Press, 2007). |
6 | Aydınlanma Dönemi ve İlerleme Fikri | Immanuel Kant, “What is Enlightenment?”, Political Writings (Cambridge: Cambridge University Press, 1991). |
7 | Ara Sınav | |
8 | Batılı Olmayan Modernlik | 1.) Edward Said, Orientalism (London: Vintage, 1979). 2.) Edward Said, Culture and Imperialism (London: Vintage, 1994). |
9 | Avrupa-Merkezlilik ve Modernleşme Kavramı | Samir Amin, Eurocentrism (New York: Monthly Review Press, 2009). |
10 | Kolonileşme, Dekolonizasyon ve Modernleşme Problemi | 1.) Frantz Fanon, Black Skin, White Masks (New York: Grove Press, 2008). 2.) Frantz Fanon, The Wretched of the Earth (New York: Grove Press, 2004). |
11 | Modernleşme ve Ulus-Devlet | 1.) Benedict Anderson, Imagined Communites: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism (London: Verso, 2006). 2.) Daryush Shayegan, Cultural Schizophrenia: Islamic Societies Confronting the West (New York: Syracuse University Press, 1997). |
12 | Modernleşme ve “Gecikmişlik” Düşüncesi | 1.) Gregory Jusdanis, Belated Modernity and Aesthetic Culture: Inventing National Literature (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1991). |
13 | Türkiye’de Modernleşme Problemi (I) | Alev Çınar, Modernity, Islam, and Secularism in Turkey: Bodies, Places, and Time (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2005). |
14 | Türkiye’de Modernleşme Problemi (II) | Nilüfer Göle, Modern Mahrem: Medeniyet ve Örtünme (İstanbul: Metis, 2019). |
15 | Ders Konularının Tartışması ve Özeti |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Charles Baudelaire, The Painter of Modern Life and Other Essays (New York: Phaidon, 1995). |
---|---|
2. Marshall Berman, All That Is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity (London: Verso, 2010). | |
3. Zygmunt Bauman, Liquid Times: Living in an Age of Uncertainty (Cambridge: Polity Press, 2006). | |
4. Jacob Burckhardt, The Civilization of the Renaissance in Italy (New York: Phaidon, 1995). | |
5. Benedict de Spinoza, Theological-Political Treatise (Cambridge: Cambridge University Press, 2007). | |
6. Immanuel Kant, “What is Enlightenment?”, Political Writings (Cambridge: Cambridge University Press, 1991). | |
7. Edward Said, Orientalism (London: Vintage, 1979). | |
8. Edward Said, Culture and Imperialism (London: Vintage, 1994). | |
9. Samir Amin, Eurocentrism (New York: Monthly Review Press, 2009). | |
10. Frantz Fanon, Black Skin, White Masks (New York: Grove Press, 2008). | |
11. Frantz Fanon, The Wretched of the Earth (New York: Grove Press, 2004). | |
12. Benedict Anderson, Imagined Communites: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism (London: Verso, 2006). | |
13. Daryush Shayegan, Cultural Schizophrenia: Islamic Societies Confronting the West (New York: Syracuse University Press, 1997). | |
14. Gregory Jusdanis, Belated Modernity and Aesthetic Culture: Inventing National Literature (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1991). | |
15. Alev Çınar, Modernity, Islam, and Secularism in Turkey: Bodies, Places, and Time (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2005). | |
16. Nilüfer Göle, Modern Mahrem: Medeniyet ve Örtünme (İstanbul: Metis, 2019). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 17 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesi. | |||||
2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel, sosyoloji, antropoloji, tarih vb. disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirilmesi. | |||||
3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesi. | |||||
4 | Edinilen teorik ve metodolojik, disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi. | |||||
5 | Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesi. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 4 | 60 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |