AKTS - Batılılaşma, Avrupalılaşma ve Türkiye
Batılılaşma, Avrupalılaşma ve Türkiye (KAM623) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Batılılaşma, Avrupalılaşma ve Türkiye | KAM623 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, batılılaşma ve Avrupalılaşma yazınlarını ele alarak özellikle Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan itibaren yüzünü döndüğü yönü daha iyi anlamayı sağlamayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Batılılaşma ve Avrupalılaşma yazınlarını ele alarak özellikle Türkiye Cumhuriyeti?nin kuruluşundan itibaren yüzünü döndüğü yönü anlamak; batılılaşmanın ve Avrupalılaşmanın siyasa yapım süreçleri üzerindeki etkisinin Türkiye özelinde değerlendirmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, temel kavramlar | |
2 | Batılılaşma Kavramı-Batılılaşma Tartışmaları | Ortaylı, İlber. (2018). Batılılaşma Yolunda. İstanbul: İnkılap Yayınları. |
3 | 19. Yüzyılda Osmanlı’da Batılılaşma Hareketleri | Zürcher, Erik Jan. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İetişim, ss. 59-136. |
4 | Cumhuriyet ve Batılılaşma | Atay, Faruk. (2019). Türkiye Demokrasi Tarihi. Ankara: Nika, ss. 95-118. |
5 | Türkiye ve ABD: Truman Doktrini ve Marshall Yardımı | Zürcher, Erik Jan. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İetişim, ss. 299-320. |
6 | Türkiye ve Avrupa: Avrupalı olma ideali | Berkes, Niyazi. (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
7 | Türkiye AB İlişkileri: Dünden Bugüne | Akçay, Belgin ve Sinem Akgül Açıkmeşe. (2017). Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri. Ankara: Seçkin. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupalılaşma Kavramı | Yazgan, Hatice. (2012). Bir Kavramsal Çerçeve Olarak “Avrupalılaşma”: Kapsam, Gereklilik ve Sınırlar, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (4): 123-140. |
10 | Avrupalılaşma Kuramları | Akçay, Belgin ve İlke Göçmen (ed). (2014). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Ankara: Seçkin, ss: 661-683. |
11 | Avrupalılaşma ve Demokratikleşme | Akçay, Belgin ve İlke Göçmen (ed). (2014). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Ankara: Seçkin, ss: 685-703. |
12 | Türkiye’de Avrupalılaşma Etkisi | Uğur, Ömer ve Metin Aksoy. (2015). Avrupalılaşma Kavramı ve Türkiye’nin Demokratikleşme Sürecine Etkisi. KTÜ SBE Sos. Bil. Dergisi, (10): 163-180. |
13 | Karşılaştırmalı Yöntem ile Avrupalılaşma Deneyimi | Akçay, Belgin ve Sinem Akgül Açıkmeşe. (2017). Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri. Ankara: Seçkin, ss: 167: 197. |
14 | Batılılaşma ve Avrupalılaşma Yazınında Güncel Tartışmalar | Gençkal Eroler, Elif ve Rahime Süleymanoğlu Kürüm. (2021). Türkiye’de Medyadaki “Medenileşme” Algısında Avrupa Temsili: Suriyeli Göçmen Krizi Dönemi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (69): 1-19. |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ataay, Faruk. (2019). Türkiye Demokrasi Tarihi. Ankara: Nika. |
---|---|
2. Zürcher, Erik Jan. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İetişim. | |
3. Akçay, Belgin ve Sinem Akgül Açıkmeşe. (2017). Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri. Ankara: Seçkin. | |
4. Akçay, Belgin ve İlke Göçmen (ed). (2014). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Ankara: Seçkin. | |
Diğer Kaynaklar | 5. Ortaylı, İlber. (2018). Batılılaşma Yolunda. İstanbul: İnkılap Yayınları. |
6. Berkes, Niyazi. (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. | |
7. Uğur, Ömer ve Metin Aksoy. (2015). Avrupalılaşma Kavramı ve Türkiye’nin Demokratikleşme Sürecine Etkisi. KTÜ SBE Sos. Bil. Dergisi, (10): 163-180. | |
8. Yazgan, Hatice. (2012). Bir Kavramsal Çerçeve Olarak “Avrupalılaşma”: Kapsam, Gereklilik ve Sınırlar, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (4): 123-140. | |
9. Gençkal Eroler, Elif ve Rahime Süleymanoğlu Kürüm. (2021). Türkiye’de Medyadaki “Medenileşme” Algısında Avrupa Temsili: Suriyeli Göçmen Krizi Dönemi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (69): 1-19. | |
10. Heper, Metin. (2011). Türkiye’nin Siyasal Hayatı. İstanbul: Doğan Kitap. | |
11. Dedeoğlu, Beril. (2003). Dünden Bugüne Avrupa Birliği. İstanbul: Boyut Kitapları. | |
12. Dönmez, Rasim Özgür ve Gökhan Telatar. (2008). Küreselleşen Dünyada Avrupa Birliği. Ankara: Phoenix. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesi. | |||||
2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel, sosyoloji, antropoloji, tarih vb. disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirilmesi. | |||||
3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesi. | |||||
4 | Edinilen teorik ve metodolojik, disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi. | |||||
5 | Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesi. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 |