AKTS - Kamu Yönetimi Kuramları
Kamu Yönetimi Kuramları (KAM601) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi Kuramları | KAM601 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kamu Yönetimi ve Yönetim Kuramları dersinin temel amacı, kamu yönetiminin temel kuramları ve yönetim yaklaşımları hakkında öğrencinin detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu dersin amacı; Kamu Yönetimi ve yönetim kuramlarının detaylarının anlaşılması; Kamu yönetimi yaklaşımlarının günümüz sistemi ile ilişkisinin kavranması; Kamu yönetimi kuramları üzerine araştırma yapma ve fikir geliştirme yeteneğinin geliştirilmesi; Kamu yönetimi yaklaşımları üzerine araştırma yaparak bu araştırmayı topluluk karşısında sunmak ve bu konuda tartışma yürütülebilmesi; Kamu Yönetimi ve yönetim kuramları üzerine kaynak tarayabilmek ve nitel/nicel araştırma yapılabilmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Siyasal otorite ve toplum ilişkisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, temel kavramlar | - |
2 | Yönetim Düşüncesinin Tarihi ve Klasik Yönetim Düşüncesi | Kantarcıoğlu, Meryem Çakır (2020) Fedai, Recep, Amerikan Yönetim Düşüncesinin Doğuşu: 1873 Krizi Çerçevesinde Wilson ve Taylor Üzerine Bir Değerlendirme, Alternatif Politika; Istanbul Vol. 12, Iss. 3, 644-672. |
3 | Neo-klasik Yönetim Yaklaşımı | Dülgar, İmren Pınar, Tosun İlkay (2019) "Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımında İki Kırılma Noktası: Herbert Simon ve Kamu Tercihi Okulu," Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLVII, 2, 159-174. |
4 | Modern Yönetim Yaklaşımı-1 | Öztürk, Z. & Demir, Ö. (2017). Klasik, Neo-Klasik ve Modern Yönetim Yaklaşımlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Analiz. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi , 3 (2) , 119-134. |
5 | Modern Yönetim Yaklaşımı-2 | Çubukcu, M. (2018). Organizasyon Yapısını Belirleyen Faktörler ve Yapının Önemi . Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) |
6 | Post-modern yönetim yaklaşımı-1 | Yıldırım, Murat. (2010) Modernizm, postmodernizm ve kamu yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7/1. |
7 | Post-modern yönetim yaklaşımı-2 | Doğan, B. (2014). Yönetim ve Örgüt Kuramlarının Tasnifinde Modern ve Postmodern Ayrımı . Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 23 (2). |
8 | Ara Sınav | - |
9 | Kamu Yönetiminin temel özellikleri ve Devlet kavramı | Aydın, Rıfat, (2018) "Ulus, Uluslaşma ve Devlet: Bir Modern Kavram Olarak Ulus Devlet," Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, (6) 1, ss. 229-256. |
10 | Kamu Yönetimi Disiplininin Gelişimi ve Geleneksel kamu yönetimi yaklaşımı | Demirol Duyar, D. (2018) Fayol Ve Gulıck’ten Günümüze Yönetim Fonksiyonlarının Dönüşümü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Political Administrative and Local Studies , 1 (2) , 75-92. |
11 | Yeni Kamu İşletmeciliği | Turan, İ. B. (2019) Wilsoncu Kamu Yönetiminde Alman Kökenlerin Yokluğu: “Von Stein, Bluntschli ve Hegel” . Ankara Üniversitesi SBF Dergisi , 74 (4) , 1263-1295. |
12 | Bürokrasi | Akçakaya, Murat (2016) Weber'i̇n Bürokrasi̇ Kuramının Bugünü Ve Geleceği, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Özel Sayı, 275-295. |
13 | Küreselleşme ve Kamu Yönetimi | Güngör, Şadiye (2018) İdeolojik Boyutlarıyla Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi ve Reform Transferi, Sayıştay Dergisi, 10, 63-89. |
14 | Öğrenci Sunumları | - |
15 | Genel Değerlendirme | - |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kantarcıoğlu, Meryem Çakır (2020) Fedai, Recep, Amerikan Yönetim Düşüncesinin Doğuşu: 1873 Krizi Çerçevesinde Wilson ve Taylor Üzerine Bir Değerlendirme, Alternatif Politika; Istanbul Vol. 12, Iss. 3, 644-672. |
---|---|
2. Dülgar, İmren Pınar, Tosun İlkay (2019) "Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımında İki Kırılma Noktası: Herbert Simon ve Kamu Tercihi Okulu," Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLVII, 2, 159-174. | |
3. Öztürk, Z. & Demir, Ö. (2017). Klasik, Neo-Klasik ve Modern Yönetim Yaklaşımlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Analiz . Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi , 3 (2) , 119-134 | |
4. Çubukcu, M. (2018). Organizasyon Yapısını Belirleyen Faktörler ve Yapının Önemi . Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) | |
5. Yıldırım, Murat. (2010) Modernizm, postmodernizm ve kamu yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7/1. | |
6. Doğan, B. (2014). Yönetim ve Örgüt Kuramlarının Tasnifinde Modern ve Postmodern Ayrımı . Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 23 (2). | |
7. Aydın, Rıfat, (2018) "Ulus, Uluslaşma ve Devlet: Bir Modern Kavram Olarak Ulus Devlet," Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, (6) 1, ss. 229-256. | |
8. Demirol Duyar, D. (2018) Fayol Ve Gulıck’ten Günümüze Yönetim Fonksiyonlarının Dönüşümü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Political Administrative and Local Studies , 1 (2) , 75-92. | |
9. Turan, İ. B. (2019) Wilsoncu Kamu Yönetiminde Alman Kökenlerin Yokluğu: “Von Stein, Bluntschli ve Hegel” . Ankara Üniversitesi SBF Dergisi , 74 (4) , 1263-1295. | |
10. Akçakaya, Murat (2016) Weber'i̇n Bürokrasi̇ Kuramının Bugünü Ve Geleceği, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Özel Sayı, 275-295. | |
11. Güngör, Şadiye (2018) İdeolojik Boyutlarıyla Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi ve Reform Transferi, Sayıştay Dergisi, 10, 63-89. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesi. | X | ||||
2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel, sosyoloji, antropoloji, tarih vb. disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirilmesi. | X | ||||
3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesi. | X | ||||
4 | Edinilen teorik ve metodolojik, disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi. | X | ||||
5 | Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 |