AKTS - Dünden Bugüne Balkanlar
Dünden Bugüne Balkanlar (UI509) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünden Bugüne Balkanlar | UI509 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Balkanlar bölgesine odaklanarak bölgede tairihi ve güncel olayları incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Balkanlar`ın geçmişten bugüne tarihi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Coğrafi, tarihi ve siyasi temel bilgiler | Crampton, ss. 1-26, 113-146 |
3 | Yugoslavya’nın dağılma sebepleri | Crampton, ss. 239-270 |
4 | Yugoslavya’nın dağılma süreci; Slovenya ve Hırvatistan savaşları | Crampton, ss. 247-254 |
5 | Bosna Savaşı ve Dayton barış süreci | Crampton, ss.244-245, 285-289 |
6 | Vize sınavı | |
7 | Kosova sorunu | Crampton, ss. 240-241, 270-283 |
8 | Balkanlarda Geniş Arnavut Sorunu | Crampton, ss. 295-308 |
9 | Makedonya-Yunanistan sorunu | Crampton, ss. 293-299, 335-343 |
10 | Makedonya sorununun değişik yönleri | Crampton, ss.293-299 |
11 | Makedonya-Bulgaristan sorunları | |
12 | Bulgaristan’ın geçiş dönemi ve NATO ve AB’ye üyeliği | Crampton, ss. 308-324 |
13 | Romanya’nın geçiş dönemi ve NATO ve AB’ye üyeliği | Crampton, ss. 324-335 |
14 | Balkanlarda NATO’nun genişlemesi | |
15 | Avrupa Birliği ve Balkanlar | |
16 | Son değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Crampton, R.J., İkinci Dünya Savaşından Sonra Balkanlar, Yayın Odası, 2007 |
---|---|
2. Malcolm, N., Kosova: Balkanları Anlamak İçin , Sabah Kitapçılık, 1998 | |
3. Malcolm, N., Bosna'nın Kısa Tarihi, Om Yayınevi, 1999 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyet. | |||||
2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle bağlantılı (antropoloji, sosyoloji, iktisat vb.) diğer alanlara dair kavramsal ve teorik bilgi edinilmesi, disiplinlerarası bir perspektif temin edilmesi. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait metodolojik bilgi, anlayış ve tekniğin temin edilmesi. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyetle yeni bilgi üretebilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |