AKTS - Seminer
Seminer (KAM500) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | KAM500 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrenciye, bir yandan belirli bir konuda araştırma yaptırarak bunun sonuçlarını etkili bir biçimde sunma alışkanlığı kazandırırken, diğer yandan sınırlı bir süre içinde tamamlanması öngörülen tezin sağlıklı şeklilde yürümesine katkı sağlamaktır. Dönem içi ve dönem sonu sunumlarına, belirlenmiş ise tez danışmanlarının, diğer bölüm elemanlarının ve yüksek lisans öğrencilerinin katılması öngörülmektedir. Sunumlar sırasında, yalnızca içerik değil, aynı zamanda sunum teknikleri de değerlendirilmekte, öğrencilere etkili sunum yapma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Yüksek lisans tez konusu belirli ise seminer dersindeki araştırmanın bu tema içerisindeki bir konuda yapılması tercih edilmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma yöntemleri; niceliksel ve niteliksel metodlar; istatistik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | - |
2 | Seminer Konusu Seçeneklerinin Tartışılması | Ders kaynaklarının ilgili kısımları |
3 | Seminer Konusunun Tartışılması | Araştırma konusunun seçilme sebebi, araştırma sorusu belirleme, hipotez oluşturma |
4 | Seminer Konusuyla İlgili Taslak Hazırlama | Kullanılması düşünülen araştırma yönteminin belirlenmesi, Anahat/taslak oluşturma |
5 | İlk Rapor Teslimi | Seçilen araştırma konusu, araştırma sorusu, araştırma yöntemi ve anahatlarının Moodle’a yüklenmesi |
6 | Literatür Taraması | Literatür araştırması ve ayrıntılı kaynakça taraması (annotated bibliography) ile ilgili tartışma. Kaynağın künyesi (APA formatında), kaynağın konusu ve o konunun seçilen araştırma konusuna katkısının belirtilmesi. |
7 | Literatür Taraması | Literatür araştırması ve ayrıntılı kaynakça taraması (annotated bibliography) ile ilgili tartışma. Kaynağın künyesi (APA formatında), kaynağın konusu ve o konunun seçilen araştırma konusuna katkısının belirtilmesi. |
8 | İkinci Rapor Teslimi ve Sunum | Literatür araştırmasının ve ayrıntılı kaynakça taramasının sunumu(annotated bibliography)- en az 40 kaynak, sunumda 10 tanesi tanıtılacak (Toplamda en fazla 5 tanesi tez, en az 10 tanesi makale, en az 3 tanesi yöntem ile ilgili / Sunumda yöntem ile ilgili en az 2 kaynak) |
9 | Kaynak Taraması ve Bibliyografya Sunumu | En az 40 kaynak, sunumda 10 tanesi tanıtılacak (Toplamda en fazla 5 tanesi tez, en az 10 tanesi makale, en az 3 tanesi yöntem ile ilgili / Sunumda yöntem ile ilgili en az 2 kaynak) |
10 | Kuram, Yöntem ve Öz Hazırlanması ile İlgili Detaylı Değerlendirme | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri |
11 | Kuram, Yöntem ve Öz Hazırlanması ile İlgili Detaylı Değerlendirme | Ders kaynaklarının önerilerin kısımları |
12 | Öz (Abstract) Yazılarak Moodle’a Yüklenmesi | Ders tartışmaları |
13 | Final Raporu ve Sunumu Hazırlıkları (Taslağın Düzenlenmesi) | Ders notları ve tartışmaları |
14 | Üçüncü Rapor Teslimi ve Final Sunumu | Tez yazım süreci hakkında değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 2. Hancké, Bob. Intelligent research design: a guide for beginning researchers in the social sciences. Oxford University Press, 2009. |
---|---|
3. King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. Designing social inquiry: Scientific inference in qualitative research. Princeton university press, 2021. | |
4. Becker, Howard S. (2016) Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi (Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı) (Çv. Levent Ünsaldı), Ankara: Heretik Yayınevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 50 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyet. | X | ||||
2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle bağlantılı (antropoloji, sosyoloji, iktisat vb.) diğer alanlara dair kavramsal ve teorik bilgi edinilmesi, disiplinlerarası bir perspektif temin edilmesi. | X | ||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait metodolojik bilgi, anlayış ve tekniğin temin edilmesi. | X | ||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyetle yeni bilgi üretebilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 |