AKTS - Bilgi Sistemleri Çözümleme (Analizi) ve Tasarımı
Bilgi Sistemleri Çözümleme (Analizi) ve Tasarımı (MDES645) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi Sistemleri Çözümleme (Analizi) ve Tasarımı | MDES645 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Odak Ders |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilgi sistemleri geliştirme temel bilgi ve becerilerini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modern notasyon ve çizimler kullanarak yazılım mimarisine giriş; tasarım desenleri; nesneye yönelik modelleme ve mimari tasarım; tasarımda deney yürütmek; prototip tasarımı; tasarım ekibiyle çalışma ve nesneye yönelik projelerde yönetim; detaylı tasarım ve gerçekleştirim; tasarımın gözden geçirilmesi; programlamak için tasarım belgesinin kullanılma |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi sistemleri için nesne yönenimle temel kavramlar | Diğer Kaynak 1 |
2 | Modelleme kavramları | Diğer Kaynak 1: Bölüm 2 ve 3, Diğer Kaynak 2: Bölüm 5, Bölüm A1 |
3 | Gereksinimlerin tespit edilmesi | Diğer Kaynak2: Bölüm 6. Bölüm A2, Diğer Kaynak 3 Diğer Kaynak 4 |
4 | Gereksinimlerin modellenmesi | Diğer Kaynak 2: Bölüm 7, Bölüm A3, Diğer Kaynak 5 |
5 | Gereksinim modellerinin ayrıştırılması | Diğer Kaynak2: Bölüm 8 |
6 | Nesneler arası etkileşim | Diğer Kaynak 1: Bölüm 12 Diğer Kaynak2: Bölüm 9 |
7 | İşlemlerin belirtimi Kontrolun belirtimi | Diğer Kaynak 2: Bölüm 10, 11, Bölüm A4 Diğer Kaynak 6: Bölüm 6 |
8 | Arasınav | |
9 | Sistem mimarisi | Diğer Kaynak2: Bölüm 12 Diğer kaynak 7 |
10 | Sistem tasarımı | Diğer Kaynak2: Bölüm 13, Bölüm A5 |
11 | Detaylı tasarım | Diğer Kaynak2: Bölüm 14 |
12 | Tasarım desenleri | Diğer Kaynak7: Bölüm 1,2,5,9 ve 10 Diğer Kaynak2: Bölüm 15 |
13 | İnsan bilgisayar etkileşimi, Sınır sınıfları, Veri yönetimi | Diğer Kaynak2: Bölüm 16,17,18 |
14 | Gerçekleştirim | Diğer Kaynak1: Bölüm 2 Diğer Kaynak2: Bölüm 19 |
15 | Genel gözden geçirme | - |
16 | Final sınavı | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. - |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Object-Oriented & Classical Software Engineering, Stephen R. Schach, 7/e, McGraw Hill, 2007. |
3. 2. Object-Oriented Systems Analysis and Design using UML, Simon Bennett, Steve McRobb, Ray Farmer, 4/e, McGraw Hill, 2010. | |
4. 3. Viviane Laporti, Marcos R.S. Borges, Vanessa Braganholo, Athena: A collaborative approach to requirements elicitation, Computers in Industry 60 (2009) 367–380. | |
5. 4. K. Cox and K. T. Phalp, Practical experience of eliciting classes from use case descriptions, The Journal of Systems and Software, vol. 80, p. 1286--1304, 2007. | |
6. 5. Stephane S. Some, Supporting use case based requirements engineering, Information and Software Technology, 48 (2006), 43–58. | |
7. 6. Bruce Mills, Practical Formal Software Engineering, Cambridge University Press, 2009. | |
8. 7. Philippe Kruchten, The 4+1 View Model of Architecture, IEEE Software 12(6): 42-50 (1995). | |
9. 8. Eric Freeman and Elisabeth Freeman, Kathy Sierra and Bert Bates, Head First Design Pattern, O'Reilly, 2006. | |
10. Applying UML and Patterns : An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, Craig Larman, 3rd Edition, Prentice Hall, 2005. | |
11. 10. R. Ramsin and R.F. Paige, Process-Centered Review of Object Oriented Software Development Methodologies, ACM Computing Surveys, Vol. 40, No. 1, February 2008. | |
12. 11. E-Journals: a) ACM http://portal.acm.org/ b) Science Direct: http://www.sciencedirect.com/science/books c) IEEE/IEE: http://ieeexplore.ieee.org/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 5 | 50 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | X | ||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | X | ||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | X | ||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | X | ||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | X | ||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | X | ||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | X | ||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 5 | 6 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 |