AKTS - BT Ekonomisi
BT Ekonomisi (ISE555) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT Ekonomisi | ISE555 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere bilgi teknolojileri (BT) gelişmelerinin modern toplum ve kurumlardaki etkisi hakkında bilgi vermeyi hedeflemektedir. Toplum ve endüstrinin gelişmesi ve evrilmesi, bilgi sistemleri, teknoloji, ekonomi, süreç ve strateji perspektifi gibi altyapısal bakış açılarıyla incelenecektir. Bu ders, ekonomi, teknoloji, bilgi sistemleri ve iş ekonomisine odaklanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ekonomi ve muhasebenin temelleri; stratejik karar verme; dış kaynak kullanımı; proje değerlendirme teknikleri; BT operasyonel bütçesi: SaaS, fiyatlandırma modelleri; hizmet ekonomisi; maliyet takip ve yönetimi; BT harcamaları ve kadrosuna yönelik gösterge ve ölçümler; performans değerlendirmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
2 | BT Yatırım Yönetimi Çerçevesi | Bölüm 2 (Fitzpatrick) |
3 | BT Yatırımlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi | Bölüm 3 (Fitzpatrick) |
4 | BT Yatırımlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi | Bölüm 3 (Fitzpatrick) |
5 | BT Yatırımlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi | Bölüm 3 (Fitzpatrick) |
6 | Alıcı-Satıcı ilişkileri | Bölüm 3 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
7 | Alıcı-Satıcı ilişkileri | Bölüm 3 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
8 | Kaynak ve maliyet modeli | Bölüm 9 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
9 | Kaynak ve maliyet modeli | Bölüm 9 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
10 | Kaynak ve maliyet modeli | Bölüm 9 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
11 | Kıyaslama | Bölüm 10 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
12 | Kıyaslama | Bölüm 10 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
13 | Başarı ölçümleme | Bölüm 11 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
14 | Başarı ölçümleme | Bölüm 11 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tardugno, A., DiPasquale, T., Matthews, R., IT Services: Costs, Metrics, Benchmarking and Marketing, Prentice Hall PTR, 2000. |
---|---|
2. Fitzpatrick, E. W., Planning and Implementing IT Portfolio Management: Maximizing the Return on Information Technology Investments, IT Economics Corp., 1. baskı, 2005. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Hefley, B. (ed.), Murphy, W. (ed.), Service Science, Management and Engineering: Education for the 21st Century, Springer, 2008. |
4. Johnson, M. D., Gustafsson A., Competing in a Service Economy: How to Create a Competitive Advantage Through Service Development and Innovation, Jossey-Bass (J-B-UMBS Series), 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |