AKTS - Kalıp ve İş Takımlarının Tasarımında İleri Teknikler
Kalıp ve İş Takımlarının Tasarımında İleri Teknikler (MFGE544) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalıp ve İş Takımlarının Tasarımında İleri Teknikler | MFGE544 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kalıpların ve iş takımlarının tasarımı konusunda öğrencileri eğitmektedir. Imalat masraflarını en aza indirmeye yönelik kalıp ve iş takımı dizaynı konusunda bilgi verilecektir. Kalıpların imalat hızını arttırmaya yönelik dizayn edilmesi üzerinde durulacaktır. Ürünlerin geometrik toleranslarının ve boyut hassasiyetlerinin sağlamaya yönelik kalıp dizaynına yönelik bilgi verilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kalıp tasarımı, takım malzemeleri, kesici uçların tasarımı, iş parçasını tutma prensipleri, mastar dizaynı tutucu dizaynı, presler, metal kesme, dövme ve derin çekme, ölçme ve değerlendirme için kalıp tasarımı, birleştirme işlemleri için kalıp dizaynı, modüler ve otomatize imalat teknikleri, bilgisayar destekli kalıp ve takım tasarımı, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölüm 1: Giriş | |
2 | Bölüm 2: Kalıp dizaynı | |
3 | Bölüm 3: takım malzemeleri | |
4 | Bölüm 4: kesici uçların tasarımı | |
5 | Bölüm 5: iş parçasını tutma prensipleri | |
6 | Bölüm 6: mastar dizaynı | |
7 | Bölüm 7: tutucu dizaynı | |
8 | Bölüm 8: presler | |
9 | Bölüm 9: metal kesme dövme ve derin çekme | |
10 | Bölüm 10: ölçme ve değerlendirme için kalıp tasarımı | |
11 | Bölüm 11: birleştirme işlemleri için kalıp dizaynı | |
12 | Bölüm 12: modüler ve otomatize imalat teknikleri | |
13 | Bölüm 13: bilgisayar destekli kalıp ve takım tasarımı | |
14 | Bölüm 14: geometrik boyutlandırma ve toleranslar | |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. David Spitler, Jeff Lantrip, John Nee, David A Smith, Fundamentals of Tool Design, Society of Manufacturing Engineers, 2003 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Edward Hoffman, Jig and Fixture Design, Delmar Cengage Learning, 2003 |
3. Ivana Suchy, Handbook of Die Design, McGraw-Hill Professional, 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 179 |