AKTS - Çok Ölçütlü Karar Verme
Çok Ölçütlü Karar Verme (IE515) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çok Ölçütlü Karar Verme | IE515 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pratik ÇÖKV tekniklerinin ve karar verme süreçlerinin yapısının öğrenilmesinin sağlanması ve bunlar sayesinde öğrencilerin karar problemini oluşturan alternatifler, kriterler ve amaçlar hakkındaki bilgilerinin artırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Karar vermeye giriş, belirsizlik ve risk altında karar verme, karar ağaçları, karar problemlerinin yapılandırılması, çok ölçütlü karar verme yöntemleri, temel yöntemler, etkileşimli yöntemler, electre yaklaşım, üstünlüğe dayalı yöntemler, pareto analizi, değer-fayda temelli yöntemler, hedef programlama ve uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Temel kavramlar, sistem yaklaşımı | |
2 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | |
3 | Karar verme problemlerinin yapılandırılması: Karar hiyerarşisi, Karar ağı, Karar ağaçları | |
4 | Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Temel yöntemler | |
5 | Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Etkileşimli yöntemler | |
6 | Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Üstünlüğe dayalı yöntemler | |
7 | Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Üstünlüğe dayalı yöntemler (devam) | |
8 | Arasınav | |
9 | Değer-Fayda temelli yöntemler | |
10 | Değer-Fayda temelli yöntemler (devam) | |
11 | Değer-Fayda temelli yöntemler (devam) | |
12 | Değer-Fayda temelli yöntemler (devam) | |
13 | Öğrenci projelerinin sunumu | |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu | |
15 | Öğrenci projelerinin sunumu | |
16 | Öğrenci projelerinin sunumu |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Bazerman, M.H. 2002. Judgment in Managerial Decision Making. 5.Ed., John Wiley & Sons, New York. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |