AKTS - Sezgisel Yöntemler
Sezgisel Yöntemler (IE511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sezgisel Yöntemler | IE511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere gerçek hayat problemlerinde uygulanabilmesi amacıyla sezgisel yaklaşımların temel kavramları öğretilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Optimizasyon amaçlı sezgisel yaklaşımlar ve çeşitli uygulama alanları, karmaşık optimizasyon problemleri ve sezgisel yöntemlerle çözüm stratejileri, sezgisel çözüm arama yöntemleri, benzetimli tavlama, tabu arama yapı, algoritmalar ve uygulama, yapay sinir ağları yapı, algoritmalar ve uygulama, tam sayılı ve sürekli uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel konular: Optimizasyon amaçlı sezgisel yaklaşımlar ve uygulama alanları. | |
2 | Karmaşık optimizasyon problemleri ve sezgisel algoritmalarla çözüm stratejileri. | |
3 | Sezgisel arama yöntemleri. | |
4 | Benzetimli tavlama: genel yapı, uygulama alanları ve özel problemler için algoritma geliştirme. | |
5 | Tabu arama: genel yapı, uygulama alanları ve özel problemler için algoritma geliştirme. | |
6 | Yapay sinir ağları: genel yapı, uygulama alanları ve özel problemler için algoritma geliştirme. | |
7 | Ara sınav | |
8 | Tam sayılı ve sürekli uygulamalar. | |
9 | Tam sayılı ve sürekli uygulamalar. | |
10 | Sezgisel arama yöntemlerinde seri ve paralel çözüm uygulamaları. Diğer optimizasyon algoritmalarına göre avantaj ve dezavantajlar. | |
11 | Gerçek hayat problemleri uygulama sahaları. | |
12 | Gerçek hayat problemleri uygulama sahaları. | |
13 | Uygulamalı yarıyıl projesi. | |
14 | Uygulamalı yarıyıl projesi. | |
15 | Uygulamalı yarıyıl projesi. | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. G. Polya, How to Solve It: A New Aspect of Mathematical Method, Ishi Press, 2009. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. S. Russell, P. Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, Prentice Hall, 2009. |
3. Reeves,C. Modern Heuristic Techniques for Combinatorial Problems,Halsted Press, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |