AKTS - İleri Mühendislik Elektromanyetiği
İleri Mühendislik Elektromanyetiği (EE574) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Mühendislik Elektromanyetiği | EE574 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel elektromanyetik problemlerini hem anlama hem de çözebilme yeteneğini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel kavram ve kuramlar; dalga denklemleri ve çözümü; dalgaların iletken ve dielektrik nesneler tarafından saçılması, ara kesitler ve saçılma genliği, radar denklemleri, Rayleigh saçılması, Born yaklaştırımı, fiziksel optik yaklaştırımı; integral denklemler; moment yöntemi; ters saçılma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maxwell’s Eşitlikleri. Yapısal parametreler ve ilişkileri | |
2 | Güç ve enerji. Harmonik Elektromanyetik Alanlar | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
3 | Harmonik Elektromanyetik Alanların çözümleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
4 | • Ara kesitler ve saçılma genliği • Radar denklemleri • Ara kesitlerin genel özellikleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
5 | İletken kamadan saçılma | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
6 | • Küresel cisimler için Rayleigh saçılması • Elips cisimler için Rayleigh saçılması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
7 | Rayleigh-Debye Saçılması (Born Yaklaştırımı) | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
8 | İletken cisim için ara kesit saçılması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
9 | Fiziksel optik yaklaştırımı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
10 | İntegral Denklemler Yöntemi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
11 | Moment Yöntemi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
12 | Ters saçılma- Radon Dönüşümü | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
13 | Fiziksel optik ters saçılma | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
14 | Hologram ters saçılma problemleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Balanis, C.A., Antenna Theory: Analysis and Design, 2nd ed., John Wiley and Sons, 1997 |
---|---|
2. Jin Au Kong, Electromagnetic Wave Theory, John Wiley&Sons Inc., 1990 | |
Diğer Kaynaklar | 3. R. F. Harrington, Time-Harmonic Electromagnetic Fields, McGraw-Hill Book Company, Inc., N.Y., 1961 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 3 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 3 | 10 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 123 |