AKTS - Güç İletim Hatları Mühendisliği
Güç İletim Hatları Mühendisliği (EE551) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Güç İletim Hatları Mühendisliği | EE551 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı güç iletim hatlarının planlama, tasarım ve inşasını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletim hattı planlama, yıldırımdan koruma, birer sistem bileşeni olarak hava hatları, topraklama, hava hattı sisteminin mekanik tasarımı, iletkenlerin seçimi, izolatörler, hava hattı teçhizatı, iletken titreşimleri, hava hattı mesnetleri, temeller, sehim ve gerilme hesapları, güzergah seçimi, inşa. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletim hattı planlama: Yöntemler, kriterler, gerilim seviyelerinin seçimi, iletkenler, hat konfigürasyonu | Ders notlarını gözden geçiriniz |
2 | Birer sistem bileşeni olarak hava hatları: Kararlılık, kayıplar, güvenilirlik, manyetik alanın etkileri, korona, yalıtım gereksinimleri, açıklıklar | Ders notlarını gözden geçiriniz |
3 | Yıldırımdan koruma: Yıldırım mekanizması, yıldırım düşmelerinin sıklık ve şiddeti, toprak iletkenleri ile ekranlama, parafudrlar | Ders notlarını gözden geçiriniz |
4 | Topraklama: Güvenlik topraklaması, işletme topraklaması, yıldırımdan korunma topraklaması, topraklama direnci hesabı, pratik kurallar | Ders notlarını gözden geçiriniz |
5 | Hava hattı sisteminin mekanik tasarımı, rüzgar ve buz yükleri, ilgili standartlar, inşa, işletme ve bakım sırasındaki yüklenmeler | Ders notlarını gözden geçiriniz |
6 | İzolatörler: Seramik izolatörler, kompozit izolatörler, izolatör kümeleri, kirlilik davranışı, izolatör testleri | Ders notlarını gözden geçiriniz |
7 | Hava hattı teçhizatı, iletken titreşimleri | Ders notlarını gözden geçiriniz |
8 | Temeller: Temel türleri, toprak özellikleri ve incelenmesi | Ders notlarını gözden geçiriniz |
9 | Sehim ve gerilme hesapları: Zincir eğrisi, farklı irtibat seviyeleri, odaklanmış yükler, bir gerilme bölümündeki sehim ve gerilmeler, açıklıklar | Ders notlarını gözden geçiriniz |
10 | Güzergah seçimi: Çevresel etki, görsel etki, arazi kullanımı, yerinde ölçüleme, ayrıntılı hat tasarımı | Ders notlarını gözden geçiriniz |
11 | İnşa: Temeller, topraklama, mesnetler, izolatörler, iletken çekimi | Ders notlarını gözden geçiriniz |
12 | İnşa: Uygulama yönleri | Ders notlarını gözden geçiriniz |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 8 | 112 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 112 |