AKTS - Optik Haberleşme
Optik Haberleşme (EE539) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Optik Haberleşme | EE539 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Optik haberleşme sitemleri elemanlarını tanıtmak ve optik teknikleri uygulayan tipik sistemleri tanımlamak. • Optik liflerde ve dalga kılavuzlarındaki ışık yayılımının temel prensiplerini, optik lif ağlarındaki kritik elemanları ve lif optik ağ sistemlerini de içererek lif optik haberleşmede hem fizik hem de mühendislik bakış açısından teorik ve pratik bir temel kazanmayı öğrencilere sağlamak. • Verilen haberleşme uygulamalarına uygun algılayıcı ve yayıcı seçmek. • Analog ve sayısal hatlar için aktif ve pasif optik elemanları belirlemek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Optik lif yapıları, dalga kılavuzlama ve üretim, zayıflama, sinyal bozulması, kip bağlaşımı, LED ve LASERler, güç bağlaştırma, fotoalgılayıcılar, optik alıcılar, noktadan noktaya bağlar, hat kodlama, evre uyumlu optik sistemler, fotonik anahtarlama, kılavuzsuz optik haberleşme sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiber Optik İletim | Bu haftanın konularına göz atmak |
2 | Fiber Optik :Yapıları ve dalga modeli | Geçen haftanın konularına göz atmak |
3 | Fiberoptik kablolarda sinyal bozunumu | Geçen haftanın konularına göz atmak |
4 | Optik Kaynaklar | Geçen haftanın konularına göz atmak |
5 | Güç Yerleşimi ve Çiftlenim | Geçen haftanın konularına göz atmak |
6 | Fotodedektörler | Geçen haftanın konularına göz atmak |
7 | Optik Toplayıcı İşlemi | Geçen haftanın konularına göz atmak |
8 | Optik Toplayıcı İşlemi | Geçen haftanın konularına göz atmak |
9 | Dijital Dönüşüm Sistemleri | Geçen haftanın konularına göz atmak |
10 | Analog Sistemler | Geçen haftanın konularına göz atmak |
11 | WDM Konsepti ve Parçaları | Geçen haftanın konularına göz atmak |
12 | Optik Yükselticiler | Geçen haftanın konularına göz atmak |
13 | Optik Ağlar | Geçen haftanın konularına göz atmak |
14 | Ölçüm Standartları, göz paterni, zayıflama, Dispersiyon ölçümleri | Geçen haftanın konularına göz atmak |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Geçen haftanın konularına göz atmak |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Geçen haftanın konularına göz atmak |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gerd Keiser, 'Optical Fiber Communications' third edition, McGraw-Hill (2000) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Senior, J.M., "Optical Fiber Communications: Principles and Practice", Prentice-Hall, 2nd Edition (1992) |
3. Ajoy Ghatak and K. Thyagarajan, “Introduction to Fiber Optics”, Cambridge University Press, New York (1998) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 132 |