AKTS - Paralel ve Öbek Hesaplama
Paralel ve Öbek Hesaplama (CMPE575) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Paralel ve Öbek Hesaplama | CMPE575 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, paralel ve öbek bilgisayarların mimarilerinin ve programlamalarının öğretilmesidir. Bunun yanı sıra, derste farklı paralel programlama paradigmaları da öğretilmekte ve bunların mühendislik problemlerine uygulamaları ve uyarlanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Paralel hesaplama modelleri ? mimariye bağımlılık, hesaplama ve iletişim maliyetleri arasındaki denge, paralel hesaplamalarda başarım kriterleri ? hesaplama karmaşıklığı, paralel hesaplama teknikleri ? böl ve keşfet, parçalama ve boru hatlama, sıralama, arama ve matris hesaplamaları için paralel algoritmalar, paralel programlama için MPI ve OpenMP |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paralel/Öbek hesaplamaya giriş | Bölüm 1.1 Ana Kitap |
2 | Paralel hesaplama platformları 1 | Bölüm 1.2 |
3 | Paralel hesaplama platformları 2 | Bölüm 1.3-1.4-1.5 |
4 | Paralel algoritma tasarım prensipleri 1 | Bölüm 4, Bölüm 3 – Diger Kaynaklar 1 |
5 | Paralel algoritma tasarım prensipleri 2 | Bölüm 4, Bölüm 3 – Diger Kaynaklar 1 |
6 | Paralel algoritma tasarım prensipleri 3 | Bölüm 4, Bölüm 3 – Diger Kaynaklar 1 |
7 | Senkron hesaplamalar | Bölüm 6 |
8 | Paralel programlama için analitik modeller 1 | Bölüm 5 – Diger Kaynaklar 1 |
9 | Paralel programlama için analitik modeller 2 | Bölüm 5 – Diger Kaynaklar 1 |
10 | MPI 1 | Bölüm 2, Bölüm 6 – Diger Kaynaklar 1 |
11 | MPI 2 | Bölüm 2, Bölüm 6 – Diger Kaynaklar 1 |
12 | MPI 3 | Bölüm 10-11, Bölüm 2, Bölüm 8-9-10 – Diger Kaynaklar 1 |
13 | OpenMP programlama 1 | Bölüm 8 – Diger Kaynaklar 5 |
14 | OpenMP programlama 2 | Bölüm 8 – Diger Kaynaklar 5 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. “Parallel Programming: Techniques & Applications Using Networked Workstations & Parallel Computers”, 2nd. Edition, B. Wilkinson Michael Allen, Pearson, 2005 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. “Introduction to Parallel Computing”, 2nd Edition, A. Grama, A. Gupta and G. Karypis, V. Kumar Addison-Wesley 2003. |
3. http://www.hku.hk/cc/sp2/ftp/mpi/MPI_ug_in_FORTRAN.doc | |
4. "Using MPI - 2nd Edition: Portable Parallel Programming with the Message Passing Interface (Scientific and Engineering Computation)", William Gropp, 1999 | |
5. "Parallel Programming With MPI", Peter Pacheco, Morgan Kaufmann, 1997 | |
6. “Using OpenMP: Portable Shared Memory Parallel Programming (Scientific and Engineering Computation)”, Barbara Chapman, Gabriele Jost, Ruud van der Pas, The MIT Press, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 |