AKTS - Semantik Web Programlama
Semantik Web Programlama (CMPE567) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Semantik Web Programlama | CMPE567 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Semantik web ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sunmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | XML, kaynak tanımlama dili, web ontoloji dili, ontolojiler ve kuralları, sorgulama dilleri-SPARQL, ontoloji mühendisliği, semantik web uygulamaları ve servisleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş & XML | Ders Notları |
2 | Kaynak Tanımlama Dili-RDF | Ders Notları Bölüm 2 (Ders Kitabı 1) |
3 | Kaynak Tanımlama Dili -RDF | Ders Notları Bölüm 3 (Ders Kitabı 1) |
4 | Web Ontoloji Dili-OWL | Ders Notları Bölüm 4 (Ders Kitabı 1) |
5 | Web Ontoloji Dili-OWL | Ders Notları Bölüm 5 (Ders Kitabı 1) |
6 | Ontolojiler ve Kuralları | Ders Notları Bölüm 6 (Ders Kitabı 1) |
7 | Ontolojiler ve Kuralları | Ders Notları Bölüm 7(Ders Kitabı 1) |
8 | Query Dilleri-SPARQL | Ders Notları Bölüm 7 (Ders Kitabı 1) |
9 | Query Dilleri- SPARQL | Ders Notları Bölüm 7 (Ders Kitabı 1) |
10 | Ontoloji Mühendisliği | Ders Notları Bölüm 8 (Ders Kitabı 1) |
11 | Ontoloji Mühendisliği | Ders Notları Bölüm 8 (Ders Kitabı 1) |
12 | Semantik Web Uygulamaları | Ders Notları Bölüm 9 (Ders Kitabı 1) |
13 | Semantik Web Servisleri | Ders Notları |
14 | Semantik Web Servisleri | Ders Notları |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Foundations of Semantic Web Technologies (Chapman & Hall/CRC Textbooks in Computing) Pascal Hitzler , Markus Krötzsch , Sebastian Rudolph ,Antoniou, G. and F. van Harmelen. 2004. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Powers, S. 2003. Practical RDF. Sebastopol, CA: O'Reilly.[ISBN: 0-596-00263-7] |
3. Hebeler, J., Fisher, M., et al., Semantic Web Programming, Wiley, 2009 | |
4. Grigoris Antoniou and Frank van Harmelen, A Semantic Web Primer, 2nd Edition, 2008 The Massachusetts Institute of Technology Press, ISBN: 978-0-262-01242-3 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 |