AKTS - Çok Erkinli Sistemler
Çok Erkinli Sistemler (CMPE562) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çok Erkinli Sistemler | CMPE562 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Erkin ve çok erkinli sistemlere ilişkin kavramları ve bunların uygulamalarını tanıtmak ve bunlara ilişkin temel tasarım konularını öğretmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Erkin paradigması, soyut erkin mimarileri, akıllı erkinlerin tasarımı, erkin işbirliği, ihale sistemleri, müzakere, tartışma, etkileşim dilleri ve protokolleri, dağıtık problem çözme, koordinasyon, çok erkinli sistem uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Ana ders kitabı | Bölüm 1 |
2 | Akıllı erkinler | Ana ders kitabı Bölüm 2 |
3 | Akıllı erkinler | Ana ders kitabı Bölüm 2 |
4 | Tümdengelimli usavurma erkinleri | Ana ders kitabı Bölüm 3 |
5 | Pratik usavurma erkinleri | Ana ders kitabı Bölüm 4 |
6 | Tepkisel ve Hibrid Erkinler | Ana ders kitabı Bölüm 5 |
7 | Çoklu erkin etkileşimleri | Ana ders kitabı Bölüm 6 |
8 | Çoklu erkin etkileşimleri | Ana ders kitabı Bölüm 6 |
9 | Anlaşmalara ulaşma | Ana ders kitabı Bölüm 7 |
10 | Anlaşmalara ulaşma | Ana ders kitabı Bölüm 7 |
11 | İletişim | Ana ders kitabı Bölüm 8 |
12 | Birlikte çalışma | Ana ders kitabı Bölüm 9 |
13 | Metodolojiler | Ana ders kitabı Bölüm 10 |
14 | Uygulamalar | Ana ders kitabı Bölüm 11 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. An Introduction to MultiAgent Systems, Wooldridge, M., John Wiley & Sons, 2002, ISBN: 047149691X. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. G.Weiss, Multi-Agent Systems, The MIT Press, 1999. |
3. Readings in Agents, Singh, M. and Huhns, M., Morgan-Kaufmann Publishers, 1997. | |
4. Ferber, J., Multi-Agent Systems: An Introduction to Distributed Artificial Intelligence, Ferber, J., Addison-Wesley, 1999, ISBN: 0-201-36048-9 | |
5. Shoham, Y. and Leyton-Brown, Kevin, Multiagent Systems: Algorithmic, Game–Theoretic and Logical Foundations, Cambridge University Press, 2009. | |
6. Shoham, Y. and Leyton-Brown, Kevin, Essentials of Game Theory, Morgan and Claypool, 2008. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |