AKTS - Nesneye Yönelik Tasarım ve Programlama
Nesneye Yönelik Tasarım ve Programlama (CMPE525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Tasarım ve Programlama | CMPE525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Nesneye Yönelik Tasarim (NYT) kavramı bilgisinin verilmesidir. Ayrıca, Tümleşik Modelleme Dili (TMD) ve Nesneye Yönelik Programlama (NYP) kavramları, olay güdümlü programlama kavramı, sınıf, nesne ve mesaj iletimi kavramlarının verilmesi amaçlanmaktadır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin Nesneye Yönelik Programlama tekniklerini Java programlama dili uygulama becerisini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Nesne-yönelimli düşünme, soyutlama, nesneye-yönelik analiz ve tasarım kavramları ve tasarım kalıpları, tümleşik modelleme dili (TMD): giriş, modellemenin rolü, modeller ve görünümler, temel diyagramlar, temel elementler, sıralama, sınıf ve paket diyagramları, geliştirme yaşam döngüsü, Java ve TMD: sorumluluk güdümlü tasarım ve CRC Kart, sınıflar, m |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesne Yönelimli düşünme | Konu 1 (Ders Kitabı) |
2 | Nesne Yönelimli Programlamın tarihçesine genel bakış | Konu 2 |
3 | Nesne Yönelimli Tasarım | Konu 3 |
4 | Tümleşik Modelleme Dili (Giriş, elementler ve TMD Diyagramları ) | Diğer Kaynaklar 1 |
5 | Paradigmayı anlama: Paradigma nedir? ( Programlama Yapıları, Erişim Etkenleri, Yaşamdöngüsü Etkenleri) | Konu 4 |
6 | Paradigmayı anlama : Bir uygulama (Ball Words) (Veri alanları, Yapıldırma Fonksiyonu, Kalıtım, Java Grafik bileşenleri) | Konu 5 |
7 | Paradigmayı anlama : Bir Uygulama (A Cannon Game) (Dinleyiciler, İç Sınıflar, Arayüzler, Java Olay Modeli, Pencere Görünümü) | Konu 6 |
8 | Paradigmayı anlama : Bir Uygulama (Pinball Game) (Koleksiyonlar, Fare Dinleyicileri, İş Parçacıkları, Eş Zamanlılık Programlaması) | Konu 7 |
9 | Paradigmayı anlama : Bir Uygulama (Pinball Game) (Koleksiyonlar, Fare Dinleyicileri, İş Parçacıkları, Eş Zamanlılık Programlaması) | Konu 7 |
10 | Kalıtımı Anlama | Konu 8 |
11 | Kalıtım: örnek çalışma (Solitaire) | Konu 9 |
12 | Yazılım Bileşeni Yeniden kullanımı mekanizmaları | Konu 10 |
13 | Kalıtım kullanmanın sonuçları | Konu 11 |
14 | Çokbiçimliliği anlama | Konu 12 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Understanding Object Oriented Programming with Java, Updated Edition, T. Budd, Addison-Wesley Longman, 2000, ISBN: 0-201-61273-9. McGraw-Hill, 2006 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Java Design: Objects, UML, and Process, K.Knoernschild, Addison Wesley 2002, ISBN: 0-201-75044-9 |
3. Object Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd ed., ISBN 0-471-74487-5 | |
4. Case Studies in Object-Oriented Analysis and Design, Edward Yourdon, Prentice Hall, 1996 | |
5. Robert A. Maksimchuk, Michael W. Engel, Bobbi J. Young, Jim Conallen, and Kelli A. Houston, Addison-Wesley Professional, 2007 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 |