AKTS - Şehir Hidroliği
Şehir Hidroliği (CE506) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Şehir Hidroliği | CE506 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Hidrolik tasarım prensiplerini öğretmek, su ve atıksu miktarını belirlemek, pompajlı ve depolamalı su şebekesi tasımını yapmak, atıksu ve yağmursuyu drenaj şebekesi tasarımı ve tasarım elemanları, geciktirme havzaları. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Boru ve açık kanal akımlarının özeti, kent nüfusunun gelecekteki su talebi ve türleri, su şebekelerinin analizi ve tasarımı, evsel pissu proje debisinin tahmini ve şebeke elemanlarının tasarımı, yağmur suyu proje debisinin tahmini ve drenaj şebeke elemanlarının tasarımı, su tutma yapıları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidroliğin Prensipleri | |
2 | İçmesu ve Atıksu Miktarı Nufustahmini, yangınsuyuihtiyacı, şehirsuyugereklilikleri, sukullanımındakideğişimler, tasarımsüresi ve verigerekliliği, dağıtımşebekesisukayıp ve kaçakları, atıksutoplamasistemisızıntısı ve atıksumiktarıdeğişimi. | |
3 | Su Temini kaynakları ve Miktarı: Tatlı su mevcudu, nehirler, göller, yeraltı suyu, içme suyu temel özellikleri, kalite gereklilikleri, sudaki kirlilik | |
4 | Su Arıtma Metodları Fiziksel arıtma metodları, kimyasal arıtma metodları, biyolojik arıtma metodları, sudaklor, algikontrolü, havalandırma, demir mangan ayrıştırması ve suyun yumuşatılması. | |
5 | Şehir Su Temini Sistemi Elemanları: Dağıtım barajları,dağıtım sistemleri, boru hatları, pompalar, vanalar, sistem kapasitesi, basınçlar, hidrantlar, ev bağlantıları ve akım ölçüm araçları | |
6 | Su İletim ve Dağıtım Sistemleri Tasarımı: Pompalı ve pompasız boru hatlarının hidroliği, Hardy-Cross ve eşdeğer boru metoduyla ve bilgisayarla) Network analizi, plan ve profiled boru hattı güzergahı, boru çapı, su darbesi olayı, akım ve basınç kontrol araçları. | |
7 | Atıksu Toplama ve Uzaklaştırma: Cazibeli atık su boru hattı , atık su sistemleri, atık su toplama sistemleri tasarımı inşaa detayları ve elemanları | |
8 | Yağmursuyu Toplama ve Drenajı: Şehir iklimi, fırtına tasarımı, pik debi hesabı, yağmursuyu toplama sistemleri, geciktirme havuzlarıyla taşkın öteleme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Applied Urban Hydraulics, Ali Günyaktı, 1st Edition, 2015 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Water Supply and Sewerege, T.J. McGhee, 6th Edition, McGraw-Hill, 1991 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 20 |
Ödevler | 6 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 125 |