AKTS - İnovasyon ve Etik
İnovasyon ve Etik (IKT441) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İnovasyon ve Etik | IKT441 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin; 1.Etik ve ahlak kuralları hakkında kuramsal bilgiyi öğrenmeleri, 2.İnsan davranışlarının ve verecekleri kararların nasıl sonuçlar doğurabileceğini anlamaları, 3.İş hayatında karşılaşabilecekleri somut problemleri ve ikilemleri kavrayıp çözebilmeleri 4.profesyonel hayatlarına katkı olarak, dogru ve ahlaklı karar verme yeteneklerini geliştirmeleri beklenir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etik ve ahlaki karar alma; insan davranışı ve etik ile ilgili önemli geleneksel teoriler ve konular, etik kurallar (sorumluluklar); iş hayatı uygulamaları, topluma karşı sorumluluklarımız, iş hayatında ahlaki değerlendirmelerimize etki eden içsel ve dışsal faktörler; girişimcilik, iş hayatında ahlaki değerlendirmeler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Dersin notları |
2 | İnsanlar neden böyle davranır?İnsanı anlama.Maslow ve Kohlberg teorileri | Dersin notları |
3 | Etik felsefesi ve rasyonel/irrasyonel davranış, inovasyon ve irrasyonel yaklaşım keşisimi | Dersin notları |
4 | Etik kurallar/sorumluluklar, makro çevre, iktisadi gelişme ve yeniliğin etik boyutu | Dersin notları |
5 | Etik kurallar/sorumluluklar ve kar maksimizasyonu , mikro çevre, inovasyonun mikro ölçekte yarattığı etik problemler | Dersin notları |
6 | İş hayatı sorumlulukları.içsel faktörler. Çatışma,mobbing,whistleblowing, yenilik için çatışma gerekliliği | Dersin notları |
7 | İş hayatı sorumlukları,dışsal faktörler.Pazarlama,reklamcılık,üretim süreçlerinde etik sorunlar ve inovatif yaklaşımlar | Dersin notları |
8 | Arasınav | |
9 | Tekel, oligopolistik, monopolistik rekabet, tam rekabet piyasalarında etik çatışmalar I | Dersin notları |
10 | Tekel, oligopolistik, monopolistik rekabet, tam rekabet piyasalarında etik çatışmalar II | Dersin notları |
11 | İş hayatı uygulamaları.Ödev haftası | Dersin notları |
12 | Girişimcilik ve etik, ‘vurkaç’ ve uzun dönemli yaklaşım farkı, sürdürülebilir inovasyon | Dersin notları |
13 | Girişimciler için etik uygulamaları | Dersin notları |
14 | İşveren ve çalışan açılarından iş hayatı etik uygulamaları | Dersin notları |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ders notları |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Business Ethics and Ethical Business by Robert Audi .Oxford University Press. 28 August 2008 |
3. Business Ethics by Robert F. Almeder .Prometheus Books.2001 | |
4. Business Ethics: Ethical Decision Making and Cases by O.C. Ferrell .South Western Cengage Learning.2010 | |
5. Business Ethics: Concepts and Cases by Manuel G. Velasquez - Longman Publishing - 2007 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 |