AKTS - Olasılık ve İstatistik II
Olasılık ve İstatistik II (MATH294) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olasılık ve İstatistik II | MATH294 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| MATH293 ve MATH293 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Çıkarımsal istatistiğin temel konuları olan; örnekleme ve örnekleme dağılımları, nokta ve aralık tahmin yöntemleri, hipotez testleri, basit doğrusal regresyon analizi ve varyans analizi alanlarında bilgiler vererek, öğrencilere belirsizlik ortamlarında objektif karar alma becerisi kazandirmak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Örnekleme ve örnekleme dağılımları, merkezi limit teoremi, nokta tahmini, güven aralığı, hipotez testleri, regresyon ve korelasyon, varyans analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Örnekleme Kavramı, Parametre, İstatistik Tanımları ve Örnekleme Dağılımları | s.207-210 |
| 2 | Merkezi Limit Teoremi | s.211-220 |
| 3 | Örnek Ortalaması ve Örnek Oranının Örnekleme Dağılımı ile İlgili Uygulamalar | s.228-233 |
| 4 | Nokta ve Aralık Tahmin Kavramı, Yansız ve Tutarlı Tahmin Ediciler | s.241-248 |
| 5 | Yığın Ortalaması ve Yığın Oranı için Güven Aralıkları | s. 249-275 |
| 6 | Yığın Standart Sapması için Güven Aralığı | s.276-280 |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Parametrik Hipotezler, Basit ve Bileşik Hipotez, α, β Hataları, Anlamlılık Düzeyi | s. 300-305 |
| 9 | Yığın Ortalaması ve Yığın Oranı için Hipotez Testleri | s. 315-317; 337-338 |
| 10 | Yığın Varyansı Için Hipotez Testleri | s. 346-347 |
| 11 | Iki Yığın Parametre Farkına Dayalı Hipotezler | s. 361-365 |
| 12 | Veri Yapısına Ilişkin Uyum Iyiliği ve Bağımsızlık Testi | s. 482-488 |
| 13 | İki Değişkenin Bağımlılığı ve Kovaryans Kavramı, Pearson Korelasyon Katsayısı ve Anlamlılığı | s. 521- 525 |
| 14 | Basit Doğrusal Regresyon Modelinin Eldesi, En Küçük Kareler Yöntemi, Modelin Analizi, Belirtme Katsayısı | s. 531-535 |
| 15 | Varyans Analizi ve Konuların Gözden Geçirilmesi | s. 441-445 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. D.H. Sanders, R. K. Simidt, Statistics, A First Course, 1990 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. -Elementary Statistics, A step by step Approach, Bluman, 2001 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
