AKTS - Makro İktisat Teorisi II
Makro İktisat Teorisi II (IKT208) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat Teorisi II | IKT208 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders ECON 207 (Makroiktisat Teorisi I) dersini tamamlamaktadır. Bu dersin ana amacı öğrencilerin modern makroiktisadın temel modellerini orta düzeyde öğrenmesidir. Bu ders aynı zamanda makroekonomideki temel sorunların analizi ve ilgili politikaların değerlendirilmesi konusunda gerekli araçları sunmayı hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Geleneksel ve modern iktisat okulları; pratikte polika oluşturmada karşılaşılan sorunlar; ekonomik büyüme ve politika çıkarımları; tüketim, tasarruf ve yatırım teorileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel (kuş bakışı) Değerlendirmes | |
2 | Makroiktisadın Modern ve Geleneksel Okulları | Ders Notları |
3 | Enflasyon, Çıktı ve İşsizlik: Alternatif Görüşler | ss.119-142 |
4 | Politika Oluşturulması ve Uygulaması: Sorunlar & Temel Konular | ss.183-190, ss.417-441 |
5 | Ekonomik Büyüme I: Ön Hazırlık & Harrod-Domar Modeli | Ders notları |
6 | Ekonomik Büyüme II: Solow Modeli ve Büyüme Muhasebesi | ss. 53-76 |
7 | Ekonomik Büyüme III: İçsel Büyüme Modelleri, Yakınsama & Politika Önermeleri | ss. 78-94 |
8 | Arasınav | |
9 | Tüketim ve Tasarruf | ss. 317-338 |
10 | Yatırım | ss. 343-370 |
11 | Para Talebi | ss. 373-392 |
12 | Para Arzı, Merkez Bankası ve Para Politikası | ss. 394-413 |
13 | Maliye Politikası, Kamu Bütçe Kısıtı, Açıklar, Senyoraj ve Borçlar | ss. 461-483 |
14 | Maliye Politikası, Kamu Bütçe Kısıtı, Açıklar, Senyoraj ve Borçlar | ss. 484-503 |
15 | Seçilmiş Konular & son söz (özet) | Ders Notları |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Dornbusch, R., Fischer, S. and R. Startz (2008) Macroeconomics, 10th Edition, McGraw-Hill. |
---|---|
2. Froyen, R. T. (2008) Macroeconomics: Theories and Policies, 9th Edition, Prentice Hall. | |
3. Mankiw, Gregory N. (2006) Macroeconomics, 6th Edition, Worth Publishers. | |
4. Snowdon, Brian, and Howard R. Vane (2005) Modern Macroeconomics: Its Origins, Development and Current State. Edward Elgar Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 |