AKTS - Matematiksel İktisat
Matematiksel İktisat (IKT213) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel İktisat | IKT213 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin iktisadi analiz için gerekli olan temel matematiksel araçları (teknikleri) öğrenmesidir. Bu ders aynı zamanda bu araçların geniş yelpazedeki ekonomik modellere (çerçeve) uygulanmasını anlatmayı hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ekonomik analizin matematiksel çerçevesi; denge (statik) analiz; tek değişkenli fonksiyonlar ve optimizasyon; çok değişkenli fonksiyonlar ve optimizasyon; ekonomide üslü ve logaritmik fonksiyonlar; dinamik analize giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Ders Notları |
2 | Ön Hazırlık | Ders Notları |
3 | İktisadi Analizin Matematiksel Çerçevesi | Ders Notları |
4 | Denge (Statik) Analizi & Uygulamaları | Ders Notları |
5 | Mukayeseli Statik Analiz & Uygulamaları | Ders Notları |
6 | Tek Değişkenli Fonksiyonlar ve Optimizasyon | ders Notları |
7 | uygulamalar | Ders Notları |
8 | Arasınav | Ders Notları |
9 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar & Optimizasyon: Kısıtsız ve Kısıtlı (Lagrange Tekniği) | Ders Notları |
10 | Uygulamalar | Ders Notları |
11 | İktisatta Kullanılan Logaritmik ve Üstsel Fonksiyonlar | Ders Notları |
12 | Seçilmiş Konular | Ders Notları |
13 | Integral Hesaplaması | Ders Notları |
14 | Dinamik analize girişi | Ders notları |
15 | Genel Tekrarr | Ders Notları |
16 | Final sınavı | Ders Notları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Chiang, Alpha C., and Kevin Wainwright (2005) Mathematical Methods for Economics |
---|---|
2. Mathematical Methods for Economics, 2nd Edition, Addison Wesley. | |
3. Bradley, Teresa (2008) Essential Mathematics Bradley | |
4. Fundamental Methods of Mathematical Economics, 4th Edition, McGraw-Hill. Klein, Michael W. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |