AKTS - Bilim ve Teknoloji Politikaları
Bilim ve Teknoloji Politikaları (ECON444) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim ve Teknoloji Politikaları | ECON444 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste amaç bilimsel ve teknolojik çalışmaların birbirlerine nasıl bağlı olduğunu ve bu çalışmalar sonucu ekonomik büyümenin ve kalkınmanın nasıl gerçekleştiğini irdelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilim teknoloji ve inovasyon politikalarının ekonomik kalkınma ile ilişkisi; arz ve talep taraflı yaklaşımlar, dengeli yaklaşımlar; ulusal seviyedeki bilim, teknoloji ve inovasyon kurumları, kamu destek mekanizmaları, teknoloji transfer opsiyonları, doğrudan yabancı yatırım kanalları ve Türkiye ve Şili karşılaştırması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Teknoloji ve İcat nedir, iktisat teorisi ve bilim ve teknoloji politika ilişkisi | Turkcan, E , Teknoloji, İcat ve YEnilikler, birinci bölüm |
2 | Teknolojik ilerlemenin tarihi | Turkcan, E. İcadın Anonim Döneminden Kişisel Mucitler Dönemine , ikinci bölüm |
3 | İngiliz sanayi devrimi, ve bilim ve teknoloji ilişkileri | Turkcan, E.Kişisel Mucitler Döneminin Üst Noktası, üçüncü bölüm |
4 | Yatırım malları sektörü, tarım tezgahları, uzun dalgalar ve paradigm değişimleri | Turkcan, E.Sanayi Devrimi’nin Sonucu: İcadın Kolleftif-Organize Dönemi: dördüncü bölüm |
5 | 20. yüzyılda bilim ve teknoloji politikası, ulusal yenilik sistemleri | Turkcan, E. ,Dünyada Bilim ve TEknoloji Politikalarının Doğuşu ve Gelişimi, beşinci bölüm |
6 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi | Turkcan, E. Türkiye’nin 20.yyın ilk yarısındaki tekno ekonomik gelişmesi, dokuzuncu bölüm ss. 403-422 |
7 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi I | Turkcan, E. Türkiye’nin 20.yyın ilk yarısındaki tekno ekonomik gelişmesi, dokuzuncu bölüm ss. 403-422 |
8 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi II | Turkcan, E. Cumhuriyet’in ilk yılları ve Devletçilik dönemi, ss. 427-459 |
9 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi III | Turkcan, E., İkinci Dünya savaşı sonrası, ss. 460-489, dokuzuncu bölüm |
10 | Arasınav | |
11 | Türkiye’de Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu’nun Kuruluşu ve Örgütsel Gelişmesi 1963-2005 | Turkcan, E. Tübitak’ın kurulması, onuncu bölüm, ss.495-513,onuncu bölüm |
12 | Tübitak’ın Bilim Politikası İşlevi ve Mekanizmaları | Turkcan, E. Tübitak’ın İşlevsel Gelişmesi ve Bilim Politikası, ss.587-602, onbirinci bölüm |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Crespi, G. and Dutrenit, G. (2014) Science, Technology and Innovation Policies for Development, London, Springer. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |