AKTS - Kurumsal İktisat
Kurumsal İktisat (ECON427) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal İktisat | ECON427 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Kurumsal İktisat olgusunu, geleneksel ve güncel niteliklerini / temsilcilerini göz önünde bulundurarak tanımaktır. Bu noktada, öncelikle önde gelen Thorstein Veblen, John R. Commons ve Clarence E. Ayres gibi isimler bağlamında, Asıl Kurumsal İktisat (Original Institutional Economics) okulunun klasik iktisat kuramına yönelik eleştirileri ve bu eleştirilerin dayandığı temeller üzerinde durulacaktır. Bu çabamız, Yeni ve Eski Kurumsal İktisat yaklaşımlarının nerelerde koşutluk gösterdiğini ve hangi noktalarda birbirinden ayrıldığını görmemizi kolaylaştıracaktır. Bundan sonra, Yeni Kurumsal İktisat’ın (New Institutional Economics) Ronald H. Coase, Oliver E. Williamson ve Douglass North gibi önemli temsilcilerinin, özellikle mikroiktisadın alt konularından birisi olarak firma teorisine ve iktisadi gelişme gibi makroiktisadi konularda yaptıkları katkılar üzerinde durulacaktır. Önceleri, İşlem Maliyetleri İktisadı (Transaction Cost Economics), “yönetişim yapıları” (governance structures), “pozitif dışsallıklar,” “sınırlı akılcılık” (bounded rationality), “mülkiyet hakları” v.b. kavramların akademik çevrelerde giderek daha fazla tartışılmasını sağlayan bu akımın, günümüze gelindiğinde makro ölçekli iktisat politikalarının belirlenmesinde, ne derece etkili olabildiklerinin ipuçlarına ulaşmaya çalışacağız. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yeni Kurumsal İktisat?ın önemli temsilcileri, firma teorisine ve iktisadi gelişmeye katkıları; işlem maliyetleri iktisadı, yönetişim yapıları, pozitif dışsallıklar, sınırlı akılcılık, mülkiyet hakları kavramları ve makro politikalara etkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomi Politiğin Tanımı ve Gelişimi | James A. Caporasove David P. Levine. Theories of Political Economy Oct 1992 |
2 | Ekonomi Politiğin Tanımı ve Gelişimi | James A. Caporasove David P. Levine. Theories of Political Economy Oct 1992 |
3 | Ekonomi Politik Gelenekleri | The Livelihood of Man (Studies in social discontinuity)By Karl Polanyi, edited By Harry W. Pearson. New York, San Francisco, and London: Academic Press, 1977 |
4 | Neoklasik Geleneğin Gelişimi | |
5 | Neoklasik Geleneğin Gelişimi | |
6 | Neoklasik Geleneğin Gelişimi | |
7 | Neoklasik Geleneğin Gelişimi | |
8 | Neoklasik Geleneğin Gelişimi | |
9 | Neoklasik Geleneğin Gelişimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. • Chavance, Bernard. Institutional Economics. Trans. Francis Wells. London: Routledge, 2009. |
---|---|
2. • North, Douglass C. Institutions, Institutional Change and Economic Performance, Cambridge: Cambridge University Press., 1990. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |