AKTS - Kalkınma İktisadı
Kalkınma İktisadı (ECON412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalkınma İktisadı | ECON412 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere kalkınma iktisadının temellerini öğretmek, neden bazı ülkerin fakir olduğunu ve kalkınmalarının nasıl sağlanacağını anlatmak amacıyla dizayn edilmiştir. Ders mikroekonomik konular üzerinde yoğunlaşacaktır. Ekonomik büyüme, gelir adaletsizliği, sağlık, eğitim, ve cinsiyet işlenecek konuların başında gelmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | The course focuses on both theoretical and empirical studies in development economics. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalkınma iktisadının temelleri | Todara & Smith pp. 2-40 (Ders notları) |
2 | Ekonomik büyüme, kalkınma ve eşitsizlik | Todara & Smith pp. 118-164 (Ders notları) |
3 | Ekonomik büyüme, kalkınma ve eşitsizlik | Todara & Smith pp. 118-164 (Ders notları) |
4 | Sağlık ekonomisi | Todara & Smith pp. 382-425 (Ders notları) |
5 | Eğitim ekonomisi | Todara & Smith pp. 382-425 (Ders notları) |
6 | Cinsiyet ve aile | Todara & Smith pp. 284-315 (Ders notları) |
7 | Yardım ve kalkınma | Todara & Smith pp. 731-767 (Ders notları) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yolsuzluk | Todara & Smith pp. 576-578 (Ders notları) |
10 | Mikrokredi | Todara & Smith pp. 793-799 (Ders notları) |
11 | Kredi, tasarruf ve sigorta | Ders notları |
12 | Tarım ekonomisi | Todara & Smith pp. 437-489 (Ders notları) |
13 | Şehirleşme | Todara & Smith pp. 330-375 (Ders notları) |
14 | Çevre ve kalkınma | Todara & Smith pp. 490-532 (Ders notları) |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Todaro, M., S. Smith, Economic Development, 12/e |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. “Why Nations Fail: The origins of Power, Prosperity and Poverty” by Daron Acemoglu and James Robinson. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 7 | 112 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 160 |