AKTS - Makro İktisat Teorisi I
Makro İktisat Teorisi I (ECON207) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat Teorisi I | ECON207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin modern makroiktisadın temel modellerini orta düzeyde öğrenmesidir. Bu ders aynı zamanda makroekonomideki temel sorunların analizi ve ilgili politikaların değerlendirilmesi konusunda gerekli araçları sunmayı hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Milli gelir muhasebesi; toplam harcama toplam gelir modeli; IS-LM modeli (açık ve kapalı ekonomi); kısa ve uzun dönemde para ve maliye politikası, AD-AS modeli; Phillips eğrisi ve Okun kanunu; ücretler, fiyatlar, çıktı ve işsizlik; SRAS farklı yaklaşımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel (kuş bakışı) Değerlendirmesi | |
2 | Makroiktisat Teorisi ve Geleneksel Okullar: Giriş | pp. 2-20 Handout |
3 | Milli Gelir Muhasebesi ve İlgili Kavramlar | pp. 22-47 |
4 | Toplam Gelir ve Harcamalar Modeli | pp. 194-216 |
5 | IS-LM Modeli: Kapalı Ekonomi | pp. 219-245 |
6 | Kapalı Ekonomide Para ve Maliye Politikası | pp. 248-276 |
7 | Ara sınav | |
8 | IS-LM Modeli: Açık Ekonomi | pp. 279-295 |
9 | Mundell-Fleming Modelinde Para ve Maliye Politikası | pp. 298-310 |
10 | Ek Konular: Açık Ekonomi | pp. 508-546 |
11 | AD-AS Modeli | pp. 97-110 |
12 | Para ve Maliye Politikası: Kısa Dönem & Uzun Dönem | pp. 110-117 |
13 | Phillips Eğrisi ve Okun Kanunu | pp. 118-128 |
14 | Fiyat ve Ücret Yapışkanlığı, AS Eğrisinin Çıkarımı ve Alternatif Görüşler | pp. 129-142 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Dornbusch, R., Fischer, S. and R. Startz (2008) Macroeconomics, 10th Edition, McGraw-Hill. |
---|---|
3. Mankiw, Gregory N. (2006) Macroeconomics, 6th Edition, Worth Publishers | |
Diğer Kaynaklar | 2. Froyen, R. T. (2008) Macroeconomics: Theories and Policies, 9th Edition, Prentice Hall. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |