AKTS - BT Portföy Yönetimi ve BT Standartları
BT Portföy Yönetimi ve BT Standartları (ISE512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT Portföy Yönetimi ve BT Standartları | ISE512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, portföy ve proje yönetimine yönelik temel yönetici yeteneklerini kazandırmaya yöneliktir. Ders kapsamında, ürün yaşam döngüsünü ve ilgili standartları da içeren gerçek durum senaryoları da incelenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Entegre proje yaşamı süreçleri (onay, tanımlama ve planlama, uygulama, yönetim ve takip, denetim ve iyileştirme); BT projelerini önceliklendirme; kaynak atama; risk ve maliyetlerin yönetimi; denetim ve yönetişim; yatırımın geri dönüşüne yönelik standart ölçümler; ITIL, COBIT, Val IT, Sarbanes Oxley ve ilgili IEEE ve ISO standartları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel açıklama | Bölüm 1 (Maizlish, Handler), Bölüm 1 (Bonham) |
2 | Genel açıklama | Bölüm 1 (Maizlish, Handler) |
3 | BT Portföy yönetimini planlama | Bölüm 2 (Maizlish, Handler) |
4 | BT Portföy yönetimini planlama | Bölüm 2 (Maizlish, Handler) |
5 | İnsan ve yönetişim | Bölüm 3 (Maizlish, Handler), Bölüm 8-10 (Bonham) |
6 | İnsan ve yönetişim | Bölüm 3 (Maizlish, Handler), Bölüm 8-10 (Bonham) |
7 | BT Portföyleri ve içerikleri | Bölüm 4 (Maizlish, Handler) |
8 | BT Portföyleri ve içerikleri | Bölüm 4 (Maizlish, Handler) |
9 | BT Portföyünün oluşturulması | Bölüm 5 (Maizlish, Handler), Bölüm 3-5 (Bonham) |
10 | BT Portföyünün oluşturulması | Bölüm 5 (Maizlish, Handler), Bölüm 3-5 (Bonham) |
11 | İlgili standartlar | Bölüm 6-10 (Rozemeijer, Van Bon ve Verheijen) |
12 | İlgili standartlar | Bölüm 6-10 (Rozemeijer, Van Bon ve Verheijen) |
13 | İlgili standartlar | Bölüm 6-10 (Rozemeijer, Van Bon ve Verheijen) |
14 | İlgili standartlar | Bölüm 6-10 (Rozemeijer, Van Bon ve Verheijen) |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Maizlish, B., Handler, R., IT Portfolio Management: Unlocking the Business Value of Technology, Wiley, 2005. |
---|---|
2. Bonham, S., IT Project Portfolio Management, Artech House Publishers, 2004. | |
Diğer Kaynaklar | 3. The Standard for Portfolio Management, PMI, 2008. |
4. Blokdijk, G., Menken, I., IT Services Portfolio Management Best Practice Handbook: Planning, Implementing, Maximizing Return on Investment of Strategic IT Portfolio Management - Ready to use bringing Theory into Action, Emereo Pty Ltd, 2008. | |
5. Kaplan, J., Strategic IT Portfolio Management: Governing Enterprise Transformation, Jeff Kaplan, 2009. | |
6. Fitzpatrick, E. W., Planning and Implementing IT Portfolio Management: Maximizing the Return on Information Technology Investments, IT Economics Corp., 1. baskı, 2005. | |
7. Rozemeijer, E., Van Bon, J., Verheijen, T., Frameworks for IT Management: A Pocket Guide, Van Haren Publishing; 1. baskı, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | |||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | X | ||||
14 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |