AKTS - Programlama Dilleri
Programlama Dilleri (CMPE325) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Programlama Dilleri | CMPE325 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CMPE225 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Farklı programlama dilleri kavram ve paradigmalarını (zorunlu, işlevsel ve nesne-yönelimli gibi) öğretmek. Farklı programlama kavramlarının farklı tip dillerde nasıl ele alındığını öğretmek. Öğrencilerin çeşitli programlama dilleri kullanarak geliştirecekleri programlarlarla öğrendikleri bilgileri uygulamalarına olanak tanımak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Programlama dilleri kavramları: sözdizim ve anlamdizim, tip kavramı, değerler, deyimler ve cümleler; program yapısı, prosedürler ve fonksiyonlar, yapılandırılımış veri, soyutlama ve sarma, kalıt, dinamik bağlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ön bilgiler ve giriş | Ana ders kitabı Bölüm 1 |
2 | Sözdizim ve anlamdizim | Ana ders kitabı Bölüm 3.1, 3.2, 3.3 |
3 | Sözcük ve sözdizim analizi | Ana ders kitabı Bölüm 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 |
4 | Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar | Ana ders kitabı Bölüm 5 |
5 | Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar | Ana ders kitabı Bölüm 5 |
6 | Veri tipleri, Deyimler | Ana ders kitabı Bölüm 6 |
7 | Deyimler ve Atama cümleleri | Ana ders kitabı Bölüm 7 |
8 | Cümle düzeyinde kontrol yapıları | Ana ders kitabı Bölüm 8 |
9 | Altprogramlar | Ana ders kitabı Bölüm 9 |
10 | Altprogramlar | Ana ders kitabı Bölüm 9 |
11 | Altprogramların gerçekleştirimi | Ana ders kitabı Bölüm 10 |
12 | Soyut veri tipleri ve sarma | Ana ders kitabı Bölüm 12 |
13 | İşlevsel programlama | Ana ders kitabı Bölüm 15 |
14 | İşlevsel programlama | Ana ders kitabı Bölüm 15 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 10th Edition, Pearson, 2012. ISBN #978-0-321-50968-0. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. David A. Watt, Programming Language Design Concepts, Wiley, 2004. |
3. http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html | |
4. http://www.python.org/ | |
5. http://www.haskell.org/ | |
6. http://www.haskell.org/haskellwiki/Definition |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 55 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | |||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | |||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | |||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | |||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 149 |