AKTS - Programlama Dilleri

Programlama Dilleri (CMPE325) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Programlama Dilleri CMPE325 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CMPE225
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Farklı programlama dilleri kavram ve paradigmalarını (zorunlu, işlevsel ve nesne-yönelimli gibi) öğretmek. Farklı programlama kavramlarının farklı tip dillerde nasıl ele alındığını öğretmek. Öğrencilerin çeşitli programlama dilleri kullanarak geliştirecekleri programlarlarla öğrendikleri bilgileri uygulamalarına olanak tanımak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencilerin çağdaş programlama dillerinin temel yapılarını öğrenmesi
  • Öğrencilerin farklı programlama dillerinin avantaj/dezavantajlarını değerlendirebilmesi için gereken bilgi birikimine sahip olması
  • Derleyici tasarımı konusunda gereken altyapı bilgisini edinme
Dersin İçeriği Programlama dilleri kavramları: sözdizim ve anlamdizim, tip kavramı, değerler, deyimler ve cümleler; program yapısı, prosedürler ve fonksiyonlar, yapılandırılımış veri, soyutlama ve sarma, kalıt, dinamik bağlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ön bilgiler ve giriş Ana ders kitabı Bölüm 1
2 Sözdizim ve anlamdizim Ana ders kitabı Bölüm 3.1, 3.2, 3.3
3 Sözcük ve sözdizim analizi Ana ders kitabı Bölüm 4.1, 4.2, 4.3, 4.4
4 Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar Ana ders kitabı Bölüm 5
5 Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar Ana ders kitabı Bölüm 5
6 Veri tipleri, Deyimler Ana ders kitabı Bölüm 6
7 Deyimler ve Atama cümleleri Ana ders kitabı Bölüm 7
8 Cümle düzeyinde kontrol yapıları Ana ders kitabı Bölüm 8
9 Altprogramlar Ana ders kitabı Bölüm 9
10 Altprogramlar Ana ders kitabı Bölüm 9
11 Altprogramların gerçekleştirimi Ana ders kitabı Bölüm 10
12 Soyut veri tipleri ve sarma Ana ders kitabı Bölüm 12
13 İşlevsel programlama Ana ders kitabı Bölüm 15
14 İşlevsel programlama Ana ders kitabı Bölüm 15
15 Gözden geçirme
16 Gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 10th Edition, Pearson, 2012. ISBN #978-0-321-50968-0.
Diğer Kaynaklar 2. David A. Watt, Programming Language Design Concepts, Wiley, 2004.
3. http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html
4. http://www.python.org/
5. http://www.haskell.org/
6. http://www.haskell.org/haskellwiki/Definition

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 55
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi X
2 Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi.
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi.
4 Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi.
5 Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. X
6 Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama.
7 Etkin iletişim kurma becerisi.
8 Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. X
9 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak.
10 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi.
11 Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma.
12 Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği.
13 Profesyonel bilgiye katkı yeteneği.
14 Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği
15 Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği.
16 Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 8 24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 149